آفتاب

«لئون پانتا» خواستار مبارزه ریشه ای با داعش شد

«لئون پانتا» خواستار مبارزه ریشه ای با داعش شد

وزیر دفاع اسبق آمریکا با اذعان به اشتباهات آمریکا در قبال داعش خواستار مقابله اساسی با این گروه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، لئون پانتا وزیر دفاع اسبق آمریکا مبارزه با داعش را شکل جدیدی از مبارزه با تروریسم خوانده و خواستار مقابله ریشه ای با آن شد.

وی در مصاحبه ای با این شبکه آمریکایی گفت: ما با دشمنی روبرو هستیم که منابع مالی زیادی دارد و کنترل و فرماندهی بسیار قدرتمندی دارد و تسلیحات بسیار مجهزی در اختیار دارد. ما باید با تمام قوا به مبارزه این گروه برویم.

وی در ادامه گفت: این یک واقعیت است، داعش فصلی کاملا جدید از نظر تهدیدهای تروریستی در منطقه خاورمیانه و برای آمریکا است. به نظر من باید در مقابله با داعش گزینه های درست را انتخاب کرد و شرایط را به درستی ارزیابی کرد.

پانتا در بخشی از اظهاراتش گفت: ما باید در نهایت با ریشه های اصلی تروریسم مبارزه کنیم. همه اینها باید بخشی از استراتژی مبارزه با تروریسم باشد. به نظر من مشکلی که در این زمینه وجود دارد این است که این استراتژی باید تقویت شود. ما باید بتوانیم هر روز اطمینان حاصل کنیم که این استراتژی موثر است و می تواند موجب تضعیف و در نهایت نابودی داعش شود.

وی همچنین با اذعان به اشتباه در برخورد با داعش گفت: هیچ ابهام و تردیدی وجود ندارد که اشتباهاتی در مبارزه با داعش صورت گرفته است. روسای جمهور معمولا اشتباه می کنند اما از این اشتباهات درس می گیرند.

کد N728319

وبگردی