آفتاب

تذکرات نماینده بجنورد به وزرای دولت

تذکرات نماینده بجنورد به وزرای دولت

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکری به وزیر آموزش و پرورش گفت: این وزارتخانه باید در قبال سیاسی‌کاری غلیظ غیرعلمی و تبلیغاتی انتخابات در مدیریت آموزش و پرورش به ویژه خبر اهدای رایانه در مراسم مرتبط با بنیاد مستضعفان در منطقه پاسخگو باشد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، قاسم جعفری در تذکر شفاهی گفت: وزارت راه و شهرسازی باید در جهت اجرا و تکمیل جاده بجنورد-آشخانه، راه‌آهن گرگان-بجنورد-مشهد، راه‌آهن اسفراین-بجنورد و راه‌های روستایی اقدام کند تا نیاز به پیگیری حقوقی و قانونی بعدی نباشد، همچنین دولت باید در جهت ارائه وام ازدواج به جوانان تلاش کند.

نماینده مردم بجنورد گفت: قطعاً حوزه بهداشت و درمان استان خراسان شمالی نیازمند توجه بیشتر وزارت بهداشت است، به ویژه این وزارتخانه باید در جهت تکمیل بیمارستان‌های آشخانه، جاجرم، راز و جرگلان و همچنین تامین پزشک متخصص و توسعه بیمارستان‌های تامین اجتماعی اقدام کند.

وی افزود: شرایط کنونی وضعیت اعزام دانشجو به خارج از کشور توسط موسسات و آژانس‌های خصوصی و فروش پایان‌نامه غیرقابل پذیرش است، در حال حاضر فضای برخی از دانشگاه‌های استان، به ویژه دانشگاه پیام‌نور یادآور باشگاه سیاسی لائیک‌ها و تازه به دوران رسیده‌های گرفتار آمده در چنبره جناح‌های سیاسی و ارباب‌های قدرت و ثروت است، به طوری که حتی از اجرای دستور ریاست عالی و معاون پارلمانی دانشگاه پیام نور عبور می‌کنند.

وی تصریح کرد: وضعیت بارش در منطقه حاکی از تابستانی داغ و تشدید بی‌آبی در استان خراسان شمالی است. وزارت نیرو باید در جهت تکمیل سدهای منطقه اقدام کند. همچنین وزارت جهاد کشاورزی باید توجه جدی به کشاورزان و دامداران داشته باشد. از طرف دیگر توجه به پرورش اسب اصیل ترکمن در منطقه بسیار ضروری است.

انتهای پیام

کد N727894

وبگردی