آفتاب
جزینی:

الحاق درچه ضروری است/ تبدیل ۷۰ هکتار زمین مسکونی به کشاورزی

الحاق درچه ضروری است/ تبدیل ۷۰ هکتار زمین مسکونی به کشاورزی

اصفهان – رئیس شورای اسلامی شهر درچه گفت: با توجه به شرایط اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی شهر درچه ضروری است که این شهر هرچه زودتر به اصفهان الحاق شود.

اکبر جزینی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه شهر درچه نزدیک‌ترین شهر به مرکز استان اصفهان است، اظهار داشت: در حال حاضر در شهر درچه نهادهای مستقلی همچون سپاه، اداره تامین اجتماعی، اداره آب و فاضلاب، بنیاد شهید و دیگر نهادهای دولتی وجود دارد.

وی با اشاره به وجود بیش از ۳۵ هزار نفر بیمه شده تامین اجتماعی در شهر درچه بیان داشت: جمعیت بیمه شده شهر درچه از ۱۲ شهر استان بیشتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر درچه در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر الحاق درچه به اصفهان امری ضروری است، ادامه داد: مردم شهر درچه با توجه به قابلیت‌های موجود در این شهر خواستار اجرای هر چه زودتر این طرح هستند.

وی با اشاره به اینکه پیگیری‌هایی از سوی مسئولان شهر درچه در خصوص الحاق انجام شده است، افزود: بر این اساس یا باید به شهر درچه فرمانداری واگذار شود و یا این شهر به کلانشهر اصفهان الحاق شود.

درچه نیازمند ۱۱۰ کیلومتر فاضلاب است

جزینی در خصوص وضعیت فاضلاب شهر درچه نیز بیان داشت: شهر درچه نیازمند ۱۱۰ کیلومتر فاضلاب است و به دلیل همجواری این شهر با رودخانه زاینده رود و همچنین وجود بسیاری از چاه‌‌های فلمن تامین کننده آب استان در این شهرستان وجود دارد تسریع در اجرای این طرح دارای اهمیت خاصی است.

وی با بیان اینکه تعهد دولت در خصوص راه اندازی فاضلاب در شهر درچه سالانه ۵ کیلومتر است، افزود: اگر بخواهیم منتظر اعتبارات دولت بمانیم تا ۲۰ سال آینده فاضلاب درچه راه اندازی می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر درچه به همکاری شهرداری و اداره آب و فاضلاب درچه در خصوص راه اندازی فاضلاب در این شهر اشاره کرد و گفت: در صورت مشارکت مردم تا ۳ سال آینده فاضلاب درچه راه اندازی خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به ظرفیت‌های میراثی و گردشگری موجود در شهر درچه نیز بیان داشت: خانه‌های آیت‌الله سید محمدباقر درچه‌ای، پروفسور دینانی و بسیاری از نخبگان شهر درچه نیازمند بازسازی است که میراث فرهنگی باید در این زمینه همکاری لازم را داشته باشد.

جزینی با اشاره به وجود ۳۵ برج کبوتر در شهر درچه نیز بیان داشت: تاکنون ۲۲ عدد از این برج‌ها ثبت میراثی شده است و ساماندهی این اماکن نیز در دستور کار قرار گرفته و همچنین نیازمند حمایت‌‌های دولتی نیز است.

کد N727754

وبگردی