آفتاب

دیدار اصحاب رسانه های سوریه و مصر با معاون وزیرامورخارجه

دیدار اصحاب رسانه های سوریه و مصر با معاون وزیرامورخارجه

معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه راه حل نهایی برای بحران سوریه را راهکار سیاسی که تقویت کننده آشتی ملی در این کشور باشد توصیف کرد .

 به گزارش خبرگزاری مهر، هیأت هایی از مسئولان رسانه های سوریه و مصر که به مناسبت شرکت در برنامه های سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به تهران سفر کرده اند، طی دیدارهای جداگانه روز گذشته با حسین امیرعبدالهیان،  معاون عربی و آفریقای وزیر امورخارجه، سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به دولت و ملت ایران تبریک گفتند.

اعضاء هیأت رسانه ای سوریه تاکید کردند سوریه از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در ایران با این انقلاب همراهی کرد و در طی سالیان گذشته دو ملت و دو دولت، مبارزات مشترکی را در منطقه در دفاع از حقوق ملتها به خصوص ملت مظلوم فلسطین داشتند.

امیرعبداللهیان نیز با تبریک پیروزی های میدانی سوریه از جمله در مناطق جنوبی، مردم را سرمایه اساسی در تحولات سوریه برشمرد و نقش کلیدی سوریه در معادلات منطقه و جهان امروز را مورد تأکید قرار داد.

وی راه حل نهایی برای بحران سوریه را راهکار سیاسی که تقویت کننده آشتی ملی در این کشور باشد توصیف کرد و با اشاره به طرح سياسي ارائه شده از سوي وزير خارجه کشورمان، ابتکار عمل بشار اسد رئیس جمهور سوریه درباره آشتی ملی را دربردارنده نتایج خوب و گامی بسیار مهم برشمرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان با بیان اینکه تنها مردم سوریه هستند که باید درباره تعیین سرنوشت خویش تصمیم بگیرند، خاطرنشان کرد: همانطور که حکومت و مردم سوریه مبارزه با تروریسم را با قدرت مدیریت کردند، روند حل سیاسی را نیز با صلابت مدیریت خواهند کرد.   

امیرعبداللهیان در گفتگو با هیأت رسانه ای اعزامی از مصر نیز با اشاره به جایگاه تمدني، اسلامی، تاریخی و ادياني مصر، هر گونه اقدام تروریستی در کشورهای منطقه از جمله جمهوری عربی مصر را محکوم کرد و با تأکید بر ملاقات ها و گفتگوهای جاری با مسئولان جدید مصری از جمله آقای عبدالفتاح السیسی در مراسم تحلیف ریاست جمهوری وی و نیز در حاشیه اجلاس اخیر سران آفریقا در اتیوپی، بر نگاه دقیق، سنجیده و اصولی جمهوری اسلامی ایران در خصوص همکاری و تعامل سازنده دو كشور به ویژه در قضیه مبارزه با تروریسم، افراط گرایی و حمایت از سوریه و عراق تصریح ورزید.   

 

کد N727613

وبگردی