آفتاب

اندیشکده آمریکایی: نخست‌وزیر استرالیا بی‌کفایت‌ترین رهبر غرب است

اندیشکده آمریکایی: نخست‌وزیر استرالیا بی‌کفایت‌ترین رهبر غرب است

یک اندیشکده آمریکایی، تونی ابوت را "بی‌کفایت‌ترین رهبر در یک دموکراسی صنعتی" توصیف کرد و این در حالی است که نخست‌وزیر استرالیا هنوز به دلیل اظهارات اخیرش هدف حمله منتقدان قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، تونی ابوت نخست‌وزیر استرالیا در جریان جلسه پرسش و پاسخ در پارلمان کشورش، اقدامات حزب اپوزیسیون کارگر را همانند "هولوکاست" دانست. اگرچه وی سریعا سخنانش را اصلاح کرد اما صدمات ناشی از سخنانش باقی ماند و مخالفانش از گاف وی استفاده کردند.

گاف‌های بسیار تونی ابوت در میان سایر مسائلی است که مورد بررسی شورای روابط خارجی قرار گرفته و آنها لیستی را علیه رهبر کنونی استرالیا منتشر کرده‌اند و عنوان "تونی ابوت باید برود" بر روی آن نهاده‌اند. رئیس شورای روابط خارجی که اندیشکده‌ای مطرح است، اعلام کرد: ابوت ثابت کرده است که در سیاست ناتوان است و وی حتی حاضر نیست که با وزرا و مشاورانش مشورت کند و آنقدر در برقراری ارتباط ضعیف است که باید برود.

وی افزود: ابوت بی‌اطلاع است و قدرت درک مسائل سیاسی پیچیده را ندارد. وی در نشست اقتصادی اخیر با لحن خشن خود موجب شرمندگی استرالیا شد. وی نمی‌داند که با حامیانش چگونه رفتار کند. برخی اوقات وی نمی‌داند که سخنانش چه اثرات بدی برجای می‌گذارد.

انتهای پیام

کد N727590

وبگردی