آفتاب
ایرانی در گفتگو با مهر:

طرح ائتلاف جبهه اعتدالگرایان/ ورود جبهه به انتخابات شورایاری‌ها

طرح ائتلاف جبهه اعتدالگرایان/ ورود جبهه به انتخابات شورایاری‌ها

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان از ارائه مدلی ائتلافی با جبهه اصلاح‌طلبان برای انتخابات آتی مجلس خبر داد و گفت: دو جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس به نقاط مشترک می‌رسند.

جمشید ایرانی رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به بحث انتخابات شورایاری‌ها از ورود جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان به این عرصه خبر داد و اظهار کرد: ما در دو دوجبهه اصلاح‌طلبان و اعتدالگرایان انتخابات شورایاری ها را رصد می‌کنیم و بنده نیز به نمایندگی از دو جبهه مسئول بررسی این موضوع شده‌ام.

وی با اعلام اینکه تلاش می‌کنیم یک مدخلی را در موضوع انتخابات شورایاری ها داشته باشیم گفت: ما کار خود را در این زمینه کلید زدیم و جلسات خود را آغاز کردیم و از افرادی که در حوزه شهری فعال هستند نیز در این راستا کمک گرفتیم.

دبیرکل حزب فرزندان ایران همچنین از برگزاری نشستی خبری در موضوع انتخابات شورایاری‌ها طی هفته آینده خبر داد و خاطر نشان کرد: این نشست خبری در واقع اقدامی است تا بتوانیم به انتخابات شورایاری‌ها ورود کنیم.

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان از ورود شهرداری به موضوع انتخابات شورایاری انتقاد کرد و گفت: شهرداری قصد ورود به انتخابات شورایاری ها را دارد، نه به این معنا که زمینه مشارکت فعال را فراهم کند، بلکه میخواهد با ورود خود این انتخابات مهم را از مسیر واقعی خود منحرف کند.

وی افزود: ما در موضوع انتخابات شورایاری‌ها هدفمان این است که باید از ظرفیت نهادهای مدنی بهره گرفت.

دبیرکل حزب فرزندان ایران با بیان اینکه ما در زمینه انتخابات شورایاری ها قانون مدونی نداریم گفت: با توجه به اینکه زمان برگزاری انتخابات شورایاری ها 9 اسفند است و از این جهت که فرصت کافی برای شرکت فعال مردم در این انتخابات فراهم نیست، ما از معاونت سیاسی وزارت کشور تقاضا داریم زمان برگزاری این انتخابات را یک ماه به تعویق بیاندازد.

ایرانی در ادامه با تاکید بر اینکه کمیته‌های سیاسی دو جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان جلسات مشترکی را با یکدیگر برگزار کرده‌اند ادامه داد: ما در موضوع انتخابات به نحوی نگاهمان این است که مانند انتخابات دوره گذشته دو جبهه اعتدال گرایان و اصلاح‌طلبان به نقاط مشترک برسند.

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان خاطر نشان کرد: دغدغه جبهه اعتدالگرایان تقویت و حمایت از دولت و دغدغه جبهه اصلاح طلبان تحقق شرایط مشارکت و توسعه سیاسی است.

دبیرکل حزب فرزندان ایران با اشاره به راهبرد جبهه اعتدالگرایان در ارائه کاندیداهای مشترک با جبهه اصلاح‌طلبان گفت: با توجه به تجارب دوره های قبل در انتخابات مجلس مبنی بر حذف کاندیداهای اصلاح طلبان توسط فیلترهای نظارتی، تصمیم بر این شده است که از ظرفیت جبهه اعتدالگرایان در این زمینه استفاده شود.

ایرانی با تاکید بر اینکه نمی‌خواهیم در شهرستان‌ها تنها میان کاندیداهای اصولگرا رقابت صورت گیرد تصریح کرد: تلاشمان این است که اگر برخی از کاندیداهای اصلاح‌طلبان حذف شدند این رقابت میان اصولگرایان با اصولگرایان در شهرستان‌ها صورت نگیرد، لذا این هم‌افزایی میان جبهه اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان برای جلوگیری از این مسال انجام گرفت.

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان از ارائه مدلی ائتلافی میان اعتدالگرایان و اصلاح‌طلبان با توجه به تجارب انتخابات گذشته خبر داد و خاطر نشان کرد: غالب اصلاح طلبان بنابر تجربه انتخابات های گذشته ممکن توسط فیلترهای نظارتی حذف شوند و جبهه اعتدالگرایان بنا دارد تا این خلا را پر کند.

دبیرکل حزب فرزندان ایران در ادامه با اشاره به در خواست مجوز جبهه اعتدالگرایان و اصلاح طلبان از کمیسیون ماده 10 احزاب در راستای شناسنامه دار شدن جبهه های سیاسی اظهار کرد: جبهه اصلاح‌طلبان بطور قانونی به عنوان یک جبهه سیاسی به ثبت قانونی رسیده است و نمایندگان رسمی خود را در استان های آذربایجان غربی، کرمانشاه، ایلام و البرز مشخص کرده است.

ایرانی گفت: جبهه اعتدالگرایان در حال ثبت قانونی در کمیسیون ماده 10 احزاب است و قصد دارد نمایندگان خود را در استان‌های کشور برای فعالیت بیشتر در انتخابات آینده مشخص کند.

رئیس کمیته انتخابات جبهه اعتدالگرایان با بیان اینکه ما عملا در حال ورود به فضای انتخاباتی سال آینده هستیم تاکید کرد: تقاضایی که ما به عنوان جریان های سیاسی شناسنامه دار از مردم و رسانه ها داریم این است که در انتخابات آتی به گروه ها و احزابی توجه کنند که دارای شناسنامه قانونی هستند.

وی افزود: این امر باعث این می‌شود که برخی نتوانند با پوشش های غیر رسمی و غیر قانونی و با ارائه وعده های پر زرق و برق از مردم رای بگیرند و وارد مجلس شوند و از طرفی بعد از ورود به مجلس به کسی نیز پاسخگو نباشند.

کد N727532

وبگردی