آفتاب

حضور وزیر دفاع عراق در پایگاه عین الاسد/حمله داعش به سد العظیم ناکام ماند

حضور وزیر دفاع عراق در پایگاه عین الاسد/حمله داعش به سد العظیم ناکام ماند

گروه تروریستی داعش 41 خانواده کرد را در شهر زمار ربود. نیروهای عراق نیز 53 تروریست داعشی را در غرب بغداد به هلاکت رساندند، نیروهای عراق نیز توانسته‌اند 70 درصد از شهر البغدادی را تحت کنترل خود درآورند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الیوم السابع، وزارت دفاع عراق اعلام کرد که بنا به اطلاعات دقیق در خصوص وجود محل‌هایی برای بمب‌گذاری خودروها و انبارهای سوخت و پایگاه‌های شلیک موشک‌هایی که بغداد را هدف قرار می‌دهند نیروهای عراقی دست به حملات موشکی علیه الکرمه در غرب عراق زدند.

وزارت دفاع عراق تاکید کرد که در این میان 53 تروریست کشته شد که پنج تن آنها از فرماندهان داعش بودند. همچنین پنج خودروی آن‌ها نیز منهدم شد.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی عراق در پلیس استان نینوا اعلام کرد که داعش سه زن را از شهر حمام العلیل در جنوب موصل به اسارت گرفته و آن‌ها را به اردوگاه الغزلانی برده است و "دادگاه شرعی" وابسته به این تروریست‌ها حکم اعدام آنها را صادر کرد و آن‌ها بر اثر اصابت گلوله به سرشان کشته شدند.

این منبع خاطرنشان کرد که دلیل این اعدام تاکنون مشخص نشده است.

در همین حال، وزیر دفاع عراق به همراهی هیاتی وارد پایگاه عین الاسد شد تا مناطقی که توسط داعش در البغدادی اشغال شده است باز پس گرفته شود.

همزمان افراد مسلح ناشناس هزاع الغریری، شیخ عشیره العمران در منطقه اللطیفیه در جنوب پایتخت را ربودند.

از سوی دیگر، در حمله خمپاره‌ای تروریست‌های داعش به مجتمع مسکونی در شهر البغدادی پنج تن کشته شده و هفت دیگر زخمی شدند.

در شهر البغدادی در غرب استان الانبار افراد مسلح داعش 42 تن از مردم عشیره البوعبید و البونمر را ربودند و آن‌ها را به شهرستان هیت‌ بردند.

همزمان، در پی انفجار دو بمب و سقوط چندین خمپاره در مناطق النهروان، الشعله، الغزالیه، روستای المشاهده از توابع شهرستان الطارمیه و منطقه الدوره در بغداد 40 غیرنظامی کشته و زخمی شدند.

از سوی دیگر، عضو شورای استان دیالی اعلام کرد که 1500 خانواده که آواره شده بودند به خانه‌هایشان بازگشته و پرونده امنیتی نیز به عشایر در 11 روستای آزاد شده در شرق بعقوبه تحویل داده شد.

تروریست‌های داعش نیز در نزدیکی شهر زمار 41 خانواده کرد را ربودند.

در همین حال، منابع در استان الانبار در غرب عراق اعلام کردند که درگیری‌های شدیدی در شهر البغدادی و در اطراف پایگاه هوایی عین الاسد میان تروریست‌های داعش و نیروهای دولتی در جریان است.

همزمان فرماندهی عملیات الانبار اعلام کرد که نیروهای عراق کنترل 70 درصد از مناطق شهر البغدادی را در دست گرفته‌اند.

همچنین گروه داعش ادعا کرد که اعضای این گروه هواپیمای شناسایی را در منطقه الجلام در شمال شرق شهر سامرا در استان صلاح الدین سرنگون کردند.

از سوی دیگر، شبکه سومریه نیوز گزارش داد که تلاش تروریست‌های داعش برای حمله به سد العظیم ناکام ماند.

انتهای پیام

کد N727478

وبگردی