آفتاب

ژاپن 15 میلیون دلار دیگر برای مقابله با تروریسم در خاورمیانه و آفریقا می‌پردازد

ژاپن 15 میلیون دلار دیگر برای مقابله با تروریسم در خاورمیانه و آفریقا می‌پردازد

یکی از روزنامه‌های ژاپن امروز (یکشنبه) گزارش داد، توکیو قرار است 15 میلیون دلار دیگر برای کمک به مقابله با تروریسم در خاورمیانه و آفریقا پیشنهاد دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه سانکی شیمبون چاپ ژاپن نوشت: توکیو امیدوار است که در کنفرانس جهانی مقابله با تروریسم در واشنگتن که روز چهارشنبه برگزار می‌شود، راه‌حلی را ارائه دهد که منجر شود کمک‌های جدیدی برای انجام اقدامات مرتبط با تروریسم ارسال شود.

این روزنامه نوشت، این مبلغ از طریق سازمان‌های بین‌المللی در مناطق درگیر فعالیت‌های تروریستی شامل کشورهای هم‌مرز سوریه و عراق توزیع می‌شود.

شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن به خاطر نحوه زمان‌بندی پرداخت 200 میلیون دلاری که ژاپن قول داده بود برای کمک به آوارگان فراری از مناطق تحت کنترل داعش بپردازد، تحت انتقاد قرار گرفته است. آبه 17 ژانویه 2015 در مصر قول داد که 200 میلیون دلار برای کمک به آوارگان فراری از مناطق تحت کنترل داعش پرداخت کند و اعلام کرد، توکیو به مقابله با تهدید داعش کمک می‌کند و این پول را به آن کشورهایی می‌دهد که با داعش در کشمکش هستند.

این بیانیه در پی مساله گروگان‌گیری دو تبعه ژاپنی توسط داعش و درخواست باج 200 میلیونی از جانب تروریست‌های داعش برای آزادی این گروگان‌ها مطرح شد.

انتهای پیام

کد N727411

وبگردی