آفتاب

آزمایشگاه استانداردسازی سفال در لالجین راه‌اندازی شد

آزمایشگاه استانداردسازی سفال در لالجین راه‌اندازی شد

قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز از راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاهی، جهت ارتقای محصولات سفال و سرامیک لالجین خبر داد.

به گزارش سرویس علمی ایسنا، مهندس هادی سیادتی، قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز در ارتباط با وضعیت سفال‌سازی لالجین همدان به عنوان بزرگترین مرکز سفالگری ایران اظهار کرد: در حال حاضر روز به روز از میزان تولید سفالینه‌هایی که شاخص لالجین همدان بوده و شامل تولیدات مصرفی کشور می‌شود، کاسته شده است و به مرور زمان شاهد کاهش نسبی کیفیت و نقش‌ها هم بوده‌ایم.

وی افزود: با توجه به اینکه شغل اغلب مردم شهرستان لالجین سفالگری است و سالانه بخش عمده‌ای از تولیدات سفال و سرامیک این استان راهی سایر کشورها می‌شود، اگر بتوان کیفیت این محصولات را ارتقاء بخشید، در این صورت می‌توان لالجین را محور گردشگری لحاظ کرد.

سیادتی بیان کرد: یکسری مشکلات در بحثهای استاندارد سفال وجود داشته است که معضلاتی را در تولید و صادرات محصولات این حوزه به همراه داشته است. در همین راستا معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در تلاش برآمده است تا حمایتهایی در زمینه راه‌اندازی و تجهیز آزمایشگاهی، جهت ارتقای محصولات سفال و سرامیک لاله جین دنبال کند.

قائم مقام دبیر ستاد توسعه فناوری‌های نرم و هویت ساز خاطرنشان کرد: طی چند هفته اخیر برنامه‌هایی از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری جهت راه‌اندازی این آزمایشگاه در نظر گرفته شده است که امید می‌رود بتوان مشکلات موجود را رفع کرد.

انتهای پیام

کد N727371

وبگردی