آفتاب

اظهارات خطرناک عباس علیه مقاومت در دیدارهای خصوصی با رهبران اروپا

اظهارات خطرناک عباس علیه مقاومت در دیدارهای خصوصی با رهبران اروپا

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با حمله به حماس مدعی شد که این جنبش و دیگر گروه‌های فلسطینی منتظر شکست مذاکرات با اسرائیل هستند تا "تروریسم" را در فلسطین اشاعه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، روزنامه لبنانی السفیر به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در نشست‌های خود در جریان سفر کنونی‌اش به کشورهای اروپایی، اظهارات مبهمی را علیه گروه‌های مقاومت مطرح کرده که برجسته‌ترین این اظهارات حمله به حزب‌الله و حماس و تشبیه آنها به "داعش و جبهه النصره" است. وی مدعی شد که حزب الله تهدیدی برای اوضاع در فلسطین است.

منبع مذکور که خواست نامش فاش نشود، خاطرنشان کرد که این موضع‌گیری در گذشته هیچگاه به این صورت علنی و شفاف از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین اتخاذ نشده بود.

این منبع افزود: محمود عباس بر روی مساله‌ حساسی دست گذاشت که باعث می‌شود میزبانان او به خوبی به حرف‌هایش گوش دهند که "یک گروهی از سازمان‌های تروریستی وجود دارد که حزب‌الله و حماس نیز عضو آن خوانده شده‌اند که منتظر شکست همکاری امنیتی با اسرائیلی‌ها است تا ناآرامی‌ها و آشوب را گسترش دهند."

به گفته این منبع عباس در نشستی غیرعلنی گفته است: اگر اختلافات از طریق مذاکرات و تشکیل دو کشور حل نشود، بدانید که سازمان‌های تروریستی بی‌صبرانه منتظر توقف مذاکرات و شکست هماهنگی امنیتی با اسرائیل هستند تا همان طور که در سوریه و عراق رخ داد، منطقه را به آشوب بکشانند.

روزنامه السفیر گزارش داد که این پیام هشدارآمیز عباس نسبت به تروریسم به زعم خود در چارچوب تلاش‌های وی جهت کسب حمایت بین‌المللی به ویژه از کشورهای اروپایی برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین است.

السفیر نوشت: عباس می‌داند که مساله تروریسم دغدغه‌ای بزرگ برای اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها است و هم و غم اول شریکان بین‌المللی تشکیلات خودگردان این است که این تشکیلات حفظ شود و آنها همان‌طور که چندین بار گفته‌اند از دست دادن تشکیلات خودگردان را به منزله فقدان تنها امید روند سازش می‌دانند.

در همین حال، محمود عباس در مصاحبه‌ای عنوان داشت: اسرائیل منفعت خود را در این امر می‌بیند که تغییر نکند چراکه اسرائیلی‌ها قطعنامه‌های سازمان ملل را نقض می‌کنند و این سازمان با مبادله‌های تجاری به آنها پاداش می‌دهد.

وی افزود: برای پایان اشغالگری، اسرائیل باید درک کند که باید بها بپردازد. اسرائیل متاسفانه به راهکار تشکیل دو کشور ایمان ندارد بلکه به یک کشور و دو نظام معتقد است و این معنای تبعیض نژادی است.

انتهای پیام

کد N727213

وبگردی