آفتاب
مصباحی مقدم در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 94:

ایجاد هزینه برای مردم در لایحه بودجه/ شاهد افزایش فساد خواهیم بود

ایجاد هزینه برای مردم در لایحه بودجه/ شاهد افزایش فساد خواهیم بود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه لایحه بودجه 94 دولت بر اساس عملکرد تدوین نشده است، گفت: در این لایحه هزینه برای مردم ایجاد شده، بدون اینکه درآمدش در هزینه خرج شود.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامرضا مصباحی مقدم نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه 94 اظهار داشت: متاسفانه در این لایحه اتکا به درآمدهای پیش بینی شده حاصل از فروش نفت نه تنها کاهش نیافته، بلکه افزایش یافته است.

نماینده مردم تهران یکی دیگر از دلایل مخالفت خود را انبساطی بودن بودجه عنوان کرد و اظهار داشت: دولت عنوان کرده بود که بودجه را بر اساس عملکرد تدوین خواهد کرد که بر این اساس می بایست بودجه عمومی 180 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شود در حالیکه بودجه عمومی در لایحه 216 هزار میلیارد تومان تصویب شده است که  16 هزار میلیارد تومان علاوه بر این رقم در نظر گرفته شده که اگر تحقق یافت بتوانند هزینه کنند.

وی تاکید کرد: این بودجه انبساطی است و شرایط تحریم در آن در نظر گرفته نشده است.

مصباحی مقدم با بیان اینکه قرار بود این لایحه بر اساس عملکرد تدوین شود، گفت: این مسئله در لایحه بودجه دولت و کمیسیون تلفیق در نظر گرفته نشده است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه در این لایحه بودجه جاری دولت افزایش یافته است، تصریح کرد: متاسفانه در این لایحه مشخص نیست صرفه جویی ها کجاست و در این لایحه برای مردم هزینه ایجاد شده بدون اینکه درآمدش در هزینه خرج شود، لذا با توجه به این موضوع، مجلس نباید برای مردم هزینه ایجاد کند.

وی درباره اصلاح قیمت های حامل های انرژی گفت: اگر اصلاح قیمت های حامل های انرژی مطابق قانون هدفمندی استمرار داشت ما را به هدف نزدیک می کرد به طوری که متاسفانه در سال جاری دولت اصلاح قیمت ها را طوری قرار داد که هیچ فایده ای نداشت و آسیب هایش را مردم دیدند چون اصلاح قیمت ها باید به شکلی انجام می گرفت که موجب تغییر رفتار مصرف کنندگان می شد.

مصباحی مقدم با بیان اینکه مصرف کشور ما در همه بخش ها چهار برابر میانگین جهانی است، گفت: کمیسیون تلفیق متاسفانه برای مقابله با این موضوع جرات و جسارتی که باید به خرج می داد، نداد که البته نتیجه اش افزایش مصرف، قاچاق و فساد خواهد بود.

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به در نظر گرفتن افزایش مالیات ها در این لایحه، تصریح کرد: ابتدا باید به سخنان اخیر رئیس امور مالیاتی کشور اشاره کنم. وی طی سخنانی اعلام کرد با درآمد مالیاتی می توان بودجه جاری کشور را پاسخ داد؛ این در حالی است که بودجه جاری کشور 163 هزار میلیارد تومان بوده و مالیات پیشنهادی دولت 86 هزار میلیارد تومان است، پس چرا دولت این مقدار مالیات پیشنهاد داده؟ اگر این حرف ها نادرست است بیایند و اعلام کنند.

مصباحی مقدم گفت: مقصود از افزایش مالیات ها این نیست که آنانی که مالیات می دهند، بیشتر پرداخت کنند بلکه مقصود کسانی است که فرار مالیاتی دارند و باید مالیات پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه باید نکته ای را از جانب آقای ابوترابی فرد عنوان کنم، گفت: در صفحه نخست مصوبه کمیسیون تلفیق منابع عمومی 216  هزار میلیارد تومان ذکر شده که طبق این مصوبه و در چند سطر پایین تر عنوان شده که این مقدار متناسب با ماده ها و تبصره ها و مابه التفاوت سقف ابلاغی هزینه شود که این رقم 216 هزار میلیارد تومان صحیح نیست و باید 235 هزار میلیارد تومان نوشته می شد که بعد از آن مابه التفاوت را عنوان کنند تا معنی پیدا کند؛ زیرا با این کار ما داریم اختیار مصرف 16 هزار میلیارد تومان را به دولت می دهیم که متاسفانه اصلا مشخص نیست که این 16 هزار میلیارد تومان در کدام ردیف ها باید هزینه شود، بنابراین از نمایندگان می خواهم که به کلیات رای موافق ندهند.

 

 

 

کد N727204

وبگردی