آفتاب
براساس یک نظرسنجی جدید،

اکثر آمریکایی‌ها داعش را تهدیدی خطرناک برای کشورشان می‌دانند

اکثر آمریکایی‌ها داعش را تهدیدی خطرناک برای کشورشان می‌دانند

موسسه نظرسنجی "گالوپ" اعلام کرد، 84 درصد از آمریکایی‌ها معتقدند در دهه آتی گروه تروریستی داعش جدی‌ترین و خطرناک‌ترین تهدید برای آمریکا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی راشاتودی، موسسه نظرسنجی "گالوپ" اعلام کرد: در زمستانی که شاهد اقدامات غیرقابل توصیف تروریستی و تلاش باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا برای دریافت اجازه انجام عملیات‌های نظامی علیه داعش بوده، آمریکایی‌ها به شدت نگران تروریست‌ها و شبه‌نظامیان افراطی هستند.

از نظر مردم آمریکا به جزء داعش و تروریسم جهانی، مسائل دیگر نیز به عنوان تهدیدهایی خطرناک تلقی می‌شوند. یکی از این مسائل این است که 64 درصد از آمریکایی‌ها کره‌شمالی را تهدیدی خطرناک تلقی می‌کنند.

موسسه نظرسنجی "گالوپ" همچنین افزود: درگیری‌های اوکراین، آمریکایی‌ها را نگران نکرده چراکه آنها این مساله را بیشتر تهدیدی برای اروپا می‌دانند تا برای آمریکا.

این موسسه ادامه داد: حتی پیش از اعلام توافق صلح جدید مینسک، 54 درصد از آمریکایی‌ها با ارسال تجهیزات و تسلیحات نظامی آمریکا به اوکراین برای مبارزه با جدایی‌طلبان مخالف بودند. تنها از هر 10 شرکت‌کننده در این نظرسنجی چهار نفر از تامین «کمک نظامی کشنده» حمایت کردند.

نتایج این نظرسنجی بر مبنای مصاحبه‌های تلفنی از 837 تن از 18 سال به بالا در سراسر آمریکا به دست آمده است.

انتهای پیام

کد N727059

وبگردی