آفتاب
آصفری در مخالفت با کلیات لایحه بودجه:

مجلس به 500 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت نظارت ندارد

مجلس به 500 هزار میلیارد تومان از بودجه دولت نظارت ندارد

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی به 500 میلیارد تومان از بودجه دولت با توجه به ساز و کارهای در نظر گرفته شده هیچ نظارتی ندارد.

به گزارش خبرنگار مهر، آصفری در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه بودجه 94، با اشاره به کلیات این بودجه، از حیث منابع و درآمدها، گفت: منابع در نظر گرفته شده در بودجه 825 هزار میلیارد تومان بوده که از این مقدار نیز میزان درآمدها حدود 254 هزار میلیارد تومان است که مجلس شورای اسلامی نسبت به ما به التفاوت این دو رقم یعنی؛ کمتر از 500 هزار میلیارد تومان هیچ نظارتی ندارد.

وی با اشاره به موضوع مالیات‌ها، افزود: با توجه به اینکه مردم با مشکلات تورمی و رکود اقتصادی مواجه هستند، مگر چه افزایشی در درآمد آنها حاصل شده که ما مالیات‌ها را افزایش داده‌ایم؛ بلکه باید در این زمینه به سراغ دلال‌هایی برویم که پول‌های هنگفت از دولت گرفته‌اند و پس نمی‌دهند. بنابراین لازم است به این موضوع توجه بیشتری شود.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بابک زنجانی‌ها، مربیان تیم فوتبال و برخی دیگر که دارای درآمدهای بسیار بالایی هستند، در پرداخت مالیات‌هایشان هیچ نظارتی و ضابطه‌ای وجود ندارد. بنابراین باید نسبت به دریافت مالیات از این گونه افراد، تدابیر بهتری اندیشیده شود.

آصفری با اشاره به مساله وام ازدواج در لایحه بودجه 94، گفت: متاسفانه با توجه به صحبت‌های وزیر اقتصاد، اقدام لازم به طور صدر در صد در مورد وام ازدواج‌ها انجام نشد و شش میلیون وامی که هم‌اکنون در اختیار زوج‌های جوان قرار می‌گیرد، برای تشکیل زندگی کافی نیست. بنابراین در نظر گرفتن وام ازدواج زیر 10 میلیون تومان نمی‌تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به مساله اقتصاد مقاومتی، گفت: بسیاری از وزارتخانه‌ها و نهادها از بودجه عمومی دولت استفاده می‌کنند، در حالی که املاک مازاد بسیاری در نقاط مختلف تهران دارند که هیچ استفاده‌ای نمی‌کنند. زیرا در همین زمینه می‌توانند با استفاده بهینه از این امکانات و یا فروش املاک مازاد خود، اقتصاد مقاومتی را به نحو احسن اجرایی سازند.

نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از توجه جدی به مساله اشتغالزایی در لایحه بودجه 94، گفت: تخصیص دادن اعتباری مشخص به کمیته بهزیستی، کمیته امداد و ... مطمئنا نمی‌تواند برای ما اشتغالزایی مناسبی داشته باشد؛ در همین خصوص می‌توان بانک‌ها را ملزم کرد که بخشی از منابع خود را به منظور رونق تولید و توسعه اشتغالزایی در اختیار صنایع قرار دهند.

آصفری همچنین ضمن انتقاد از اینکه در موضوع هدفمندی در لایحه بودجه عنوان شده که تنها به خانوارهایی که تا 2.5 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کنند، یارانه پرداخت شود، اظهار داشت: در این موضوع هیچ منطق، اساس و پایه‌ای وجود ندارد و اقدام صحیحی نیست.

وی در پایان سخنان خود نسبت به حذف موضوع اوراق مشارکت وقفی در پروژه‌های عمرانی در لایحه بودجه 94 انتقاد کرد.

کد N726722

وبگردی