آفتاب
موافق کلیات لایحه بودجه 94،

حسینی: تقدیم دیر هنگام بودجه در سال‌های قبل مشکلات عدیده‌ای را برای کشور ایجاد کرد

حسینی: تقدیم دیر هنگام بودجه در سال‌های قبل مشکلات عدیده‌ای را برای کشور ایجاد کرد

نمایند مردم قائمشهر ارائه دیر هنگام لایحه بودجه در سال‌های قبل مشکلات متعددی را برای کشور ایجاد کرد اما دولت یازدهم در دو سالی که مسئول تنظیم بودجه بوده همواره لایحه را به موقع و در مهلت قانونی به مجلس تقدیم کرده است که این جای تقدیر دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، سید هادی حسینی که به عنوان موافق لایحه بودجه 94 کل کشور و پیش از آغاز بررسی لایحه بودجه در جلسه علنی امروز مجلس سخن می‌گفت با اشاره به نقاط قوت بودجه پیشنهادی دولت و تاکید کمیسیون تلفیق در اصلاح نواقص آن گفت: در شرایطی که قیمت نفت به چالش جدی در کشور تبدیل شده بود دولت توانست این لایحه بودجه را با کمترین وابستگی به نفت تقدیم مجلس کند که این نوع بودجه نویسی در گذشته کمتر دیده شده بود و تحقق آرزوی ما و خواست رهبری در این بخش از بودجه ستودنی است. همچنین معقول کردن نسبت سهم عمرانی و توسعه‌ای نسبت به بودجه جاری کشور نیز از دیگر نقاط قوت لایحه بودجه است.

وی افزود: توجه به سازندگی و آبادانی و کاهش سهم بودجه جاری کشور نسبت به بودجه عمرانی و توسعه‌ای می‌تواند بسیاری از مسائل و مشکلات را در حوزه‌ی عمران و توسعه و تامین زیرساخت‌ها در کشور مرتفع کند و در بودجه به دنبال ایجاد ثبات قیمت‌ها و کاهش فشار بر مردم بوده نیز نکته مثبتی است.

نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: سالهای قبل شاهد فشار مستمر بر مردم بر اثر نبود ثبات در قیمت‌ها بودیم. اما دولت امسال به درستی به دنبال ایجاد برقراری ثبات و مدیریت قیمت‌ها در لایحه بودجه بوده است.

همچنین سهم مالیات‌ها و کاهش فرار‌های مالیاتی و جلوگیری از بی قانونی در موضوع مالیات که با همکاری مجلس محقق شد در بودجه امسال به خوبی دیده می‌شود.

وی ادامه داد: اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مجلس و مورد توجه رهبری بوده است در بودجه امسال نقش پررنگی دارد و اقتصاد دانش بنیان که یکی دیگر از مطالبات رهبری از دولت بوده است در بودجه امسال به خوبی دیده شده است و کمیسیون تلفیق نیز با ترکیب مناسب جدید خود که نشان داد تصمیم مجلس برای ایجاد ترکیب جدید در کمیسیون تلفیق موثر بوده است در بهبود شرایط بودجه نقش مهمی ایفا کرد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود به عنوان موافق لایحه بودجه 94 کل کشور توجه به سهم مناطق محروم وروستاها و بهبود بودجه‌های ایجاد زیرساخت در مناطق محروم را از دیگر نکات مثبت بودجه دوم دولت تدبیر و امید دانست و تصریح کرد:‌ مطالبه مردم از نمایندگان برای رفع محرومیت در روستاها و ایجاد اشتغال که در سنوات گذشته در کشور مغفول مانده بود در بودجه امسال دیده شده و در بحث هدفمندی یارانه‌ها نیز کمیسیون تلفیق تصمیمات مناسبی را برای بهبود شرایط کشور گرفته است. ضمن آن که بودجه دانشگاهها و مراکز علمی و انضباط مالی در کلیات بودجه و توجه به حوزه آب نیز از نکات مثبت دیگری است که امیدواریم در بودجه امسال و کمک نمایندگان و رای قاطع مجلس هر چه سریعتر به اجرا درآید.

انتهای پیام

کد N726721

وبگردی