آفتاب

نگرانی‌ها درباره قتل عام 200 هزار مسیحی در شمال نیجریه توسط بوکوحرام

نگرانی‌ها درباره قتل عام 200 هزار مسیحی در شمال نیجریه توسط بوکوحرام

مقامات اطلاعاتی آمریکا اعلام کردند که تروریست‌های بوکوحرام که در آستانه حمله به شهر دو میلیون نفری مایدوگوری در شمال شرق نیجریه هستند، تهدیدی علیه جان 200 هزار مسیحی ساکن این شهر به شمار می‌روند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، ‌به نقل از شبکه ان. بی. سی نیوز، جی. پیتر فام، مدیر پروژه آفریقا در شورای آتلانتیک آمریکا گفت: حمله بوکوحرام به مایدوگوری بسیار محتمل است.

فام ادامه داد که اعتقاد دارد بوکوحرام برخی هسته‌های مخفی را در میان موج آوارگانی که از شهر مایدوگوری و از بیم کشتارهای بی‌رحمانه این گروه فرار کرده‌اند، تشکیل داده است.

فام اظهار کرد: بوکوحرام کشتار مسیحیان را در سراسر نیجریه و در هر جایی که پا گذاشته انجام داده است. بنابراین چرا این کار را درباره شهر مایدوگوری انجام ندهد؟

به گفته مقامات آمریکایی یکی از بزرگترین نگرانی‌ها مربوط به تعداد زیاد مسیحیان شهر مایدوگوری که تقریبا معادل 200 هزار نفرند، است.

بوکوحرام در حملات سابق خود از مسیحیان نیجریه خواسته بود یا دین خود را تغییر داده و یا کشته شوند. تا کنون بوکوحرام 200 کلیسای نیجریه را از بین برده است. همچنین تصرف مایدوگوری سبب می‌شود بوکوحرام یک سکوی پرتاب برای حملات بیشتر علیه همسایگان نیجریه از جمله کامرون، چاد و نیجر داشته باشد.

از سوی دیگر خبرگزاری رویترز گزارش داد: شبه نظامیان بوکوحرام امروز( شنبه) شهر گومبه در شمال شرق نیجریه را هدف حمله قرار دادند.

به گفته یک منبع امنیتی و ساکنان فرار کرده از این شهر، شبه نظامیان بوکوحرام ابتدا یک ایست بازرسی در حومه شهر گومبه را تصرف کردند و به دنبال این اقدام صدای چندین انفجار و شلیک گلوله شنیده شد. اگرچه شهر گومبه پیش از این گلوله‌باران شده بود اما هیچگاه تسلیم تلاش شبه نظامیان برای تصرف آن نشده است.

به گفته عبد الحسن، یکی از ساکنان شهر گومبه، پس از اشغال ایست بازرسی در نزدیکی این شهر، سربازان پا به فرار گذاشتند پس از آن شبه نظامیان یک پاسگاه پلیس در حومه شهر گومبه را به آتش کشیدند.

انتهای پیام

کد N726221

وبگردی