آفتاب

احتمال توقف موقت فعالیت راکتور هسته‌ای بلژیک

احتمال توقف موقت فعالیت راکتور هسته‌ای بلژیک

بنا به اعلام شرکت هسته‌ای الکترابل بلژیک، واحد 1 نیروگاه هسته‌ای دوئل این کشور به صورت موقت از 15 فوریه از شبکه تولید انرژی خارج خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از پایگاه خبری ورلد نوکیر نیوز، فعالیت راکتور هسته‌ای واحد 1 نیروگاه هسته‌ای دوئل بلژیک در حالی از فردا متوقف خواهد شد که با وجود موافقت دولت بلژیک برای ادامه فعالیت این راکتور هسته‌ای 40 ساله، سازمان ناظر بر انرژی هسته‌ای این کشور هنوز مجوز ادامه فعالیت آن را تایید نکرده است.

بنا بر اعلام شرکت هسته‌ای الکترابل،‌ راکتور واحد 1 نیروگاه هسته‌ای دوئل، که یک راکتور آب تحت فشار است از فردا فعالیتش متوقف خواهد شد و روز بعد در 16 فوریه به شبکه تولید انرژی باز خواهد گشت.

شورای وزیران بلژیک در جلسه‌ای که در جولای 2012 برگزار شد اعلام کردند که راکتورهای واحد 1 و 2 نیروگاه هسته‌ای دوئل این کشور که از اواسط دهه 70 میلادی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و پس از حدود 40 سال فعالیت، در دسامبر 2015 از خط تولید انرژی هسته‌ای بلژیک خارج خواهد شد و این طرح در سال 2013 نیز به تصویب مجلس سنای بلژیک رسید.

این در حالی است که با تغییر دولت بلژیک و روی کار آمدن دولت ائتلافی جدید در این کشور شورای وزیران اعلام کرد که قصد دارد مجوز ادامه فعالیت این دو راکتور را تا 10 سال دیگر نیز تصویب کند.

این در حالی است که این طرح باید پس از گذراندن بازرسی‌های ایمنی لازم به تصویب سازمان ناظر بر فعالیت‌های هسته‌ای بلژیک برسد.

انتهای پیام

کد N726216

وبگردی