آفتاب
قائدرحمت:

تا بخش خصوصی در اقتصاد وارد نشود، دولت موفق نخواهد بود

تا بخش خصوصی در اقتصاد وارد نشود، دولت موفق نخواهد بود

ضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: تا بخش خصوصی در حوزه اقتصادی وارد نشود، دولت در اقتصاد موفق نخواهد بود.

عباس قائدرحمت در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، افزود: صنعت گردشگری(اکوتوریسم) یکی از مواردی است که می‎تواند در تولید ثروت برای کشور موثر باشد و بسیاری از کشورها مبنای خود را روی صنعت گردشگری گذاشتند.

وی با بیان اینکه متأسفانه بخش دولتی در همه اموری که اقتصادی است موفق نبوده است، اضافه کرد: باید برون‎سپاری به صورت صحیح انجام شود؛ برخی شرکت‎ها براساس اصل 44 به افرادی واگذار شدند که بخش کوچکی از سرمایه شرکت را نداشتند و ما در امر برون‎سپاری تجریه تلخی داریم.

قائدرحمت گفت: برون‎سپاری باید حساب شده و دقیق باشد و فرصت برابر را برای همه علاقمندان ایجاد کنیم تا اصل 44 قانون اساسی را عملیاتی کنیم.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس با تأکید بر اینکه تا به درستی بخش خصوصی در حوزه اقتصادی وارد نشود و تسهیلات و زمینه لازم را فراهم نکنیم قطعاً دولت در اقتصاد موفق نخواهد بود، تصریح کرد: دولت باید بخش خصوصی را با رعایت عدالت و انصاف حمایت کند.

وی با بیان اینکه در بحث گردشگری وظایف حاکمیتی وجود دارد که تعریف خاص خود را دارد و در سایر موارد که وظایف حاکمیتی وجود ندراد، اکثریت امور کشور تصدی‎گری است که دستگاه‎ها با آن درگیر هستند و باید به بخش خصوصی واگذار شود، یادآور شد: با این وضعیت اقتصادی و بودجه‎ریزی با مشکل جدی‎تر مواجه خواهیم بود.

انتهای پیام

کد N725956

وبگردی