آفتاب

تعدد نهادهای حمایتی مانعی برای خدمت‌رسانی شایسته به بیماران خاص

تعدد نهادهای حمایتی مانعی برای خدمت‌رسانی شایسته به بیماران خاص

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان گفت: موازی کاری و عدم هماهنگی میان نهادها و تعدد نهادهای حمایتی مانع از ارائه خدمات شایسته به بیماران خاص شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی کردستان،«هوشنگ فولادی» امروز(شنبه 25 بهمن‌ماه) در جلسه‌ی کمیته‌ی بیماران خاص اظهار کرد: با وجود مصوب شدن در نظر گرفتن سهمیه برای معلولان و بیماران خاص، استخدام این افراد تاکنون عملی نشده و سهمیه‌ای برای آنها در نظر گرفته نشده است.

وی افزود: باید دو کارگروه اشتغال و مسکن برای رسیدگی به مشکلات بیماران خاص در این حوزه‌ها تشکیل شود و تصمیم‌گیری این کارگروه‌ها، به مراجع بالاتر ارجاع داده شده و برای برطرف کردن مشکلات این حوزه به بیماران کمک شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: در این کارگروه‌ها، باید بر اساس درصد، سهمیه‌ای برای این افراد در نظر گرفته شود و مسکن و اشتغال با شرایط ویژه در اختیار این افراد قرار گیرد.

فولادی تصریح کرد: این بیماران باید به‌صورت ویژه دیده شوند و چتر بیمه‌ای از این اشخاص و خانواده‌هایشان حمایت کند تا بیش از این دچار ناتوانی و استیصال نشوند.

وی ادامه داد: در شرایط فعلی، گرفتن تسهیلات برای این افراد نه تنها مشکلات آنان را برطرف نمی‌کند بلکه هر چه بیشتر بر مشکلات موجود می‌افزاید و این افراد توان بازپرداخت تسهیلات را ندارند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان خاطرنشان کرد: برای برطرف کردن تنگناهای بیماران خاص نیاز است که روش‌هایی که در دیگر کشورهای دنیا اجرایی شده و پاسخگو بوده را مورد بررسی قرار داده و از آنها الگوبرداری شود.

فولادی خاطرنشان کرد: موازی کاری و عدم هماهنگی میان نهادها و تعدد نهادهای حمایتی مانع از ارائه خدمات شایسته به بیماران خاص شده که با انتخاب یک متولی در این حوزه می‌توان ناهماهنگی‌ها را از میان برده و به‌صورت منسجم به این افراد خدمات ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه این بیماران تحت پوشش 100 درصدی بیمه‌ی تأمین اجتماعی هستند، یادآور شد: افراد مبتلا به بیماری‌های خاص در دیگر شهرستان‌ها نیاز به مکانی برای اقامت در طول دوره درمان دارند که متأسفانه تاکنون ساز و کاری برای آن تعریف نشده است.

در ادامه این جلسه «خسرو ویسی»، مدیر ساختمان و مسکن راه و شهرسازی کردستان نیز اظهار کرد: هم‌اکنون ظرفیت خالی و توان ساماندهی مسکن برای بیماران خاص را نداریم.

وی افزود: پروژه های حوزه مسکن مربوط به دوره های قبلی دولت نیز متوقف مانده و در حال حاضر هیچ دستور آیین نامه ای برای تامین مسکن بیماران خاص وجود ندارد.

مدیر ساختمان و مسکن راه و شهرسازی کردستان گفت: اراضی در اختیار انجمن‌های خیرین مسکن‌ساز قرار داده شده است که می‌تواند به وضعیت مسکن بیماران خاص رسیدگی کنند.

وی یادآور شد: اراضی با کاربری درمانی در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار داده می‌شود تا در صورت امکان بتوان از این مکان برای ارائه خدمات درمانی استفاده کرد.

انتهای پیام

کد N725945

وبگردی