آفتاب

تایید مجوز از سرگیری فعالیت دو راکتور دیگر ژاپن

تایید مجوز از سرگیری فعالیت دو راکتور دیگر ژاپن

با تایید مجوز اولیه از سرگیری فعالیت دو راکتور هسته‌ای دیگر از سوی سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای ژاپن، این کشور یک گام دیگر به از سرگیری فعالیت هسته‌ای خود پس از فاجعه نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما در سال 2011 نزدیک شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) و به نقل از رویترز، یکی از بازرسان ایمنی سازمان نظارت بر فعالیت هسته‌ای ژاپن اعلام کرد:‌ دو راکتور سایت هسته‌ای تاکاهاما که زیرمجموعه شرکت تولید برق و انرژی کنزای است و پیش از بروز فاجعه هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما، ایمن‌ترین تأسیسات هسته‌ای این کشور محسوب می‌شده است، استانداردهای مقدماتی لازم برای از سرگیری فعالیت خود را با موفقیت پشت سر گذاشته‌اند.

این در حالی است که به گفته این بازرس ایمنی سازمان نظارت بر فعالیت‌های هسته‌ای این دو راکتور پیش از سرگیری فعالیت خود نیاز به دریافت مجوز این سازمان در مورد انجام به روزرسانی‌های لازم در طرح و عملکرد و نیز دریافت چراغ سبز مقامات محلی دارند.

هم‌چنین به گفته سخنگوی شرکت تولید برق و انرژی کنزای، مالک دو راکتور هسته‌ای سایت تاکاهاما، این شرکت قصد دارد تا نوامبر فعالتی این دو راکتور آغاز شود.

پس از بروز فاجعه هسته‌ای نیروگاه فوکوشیما، که شدیدترین حادثه هسته‌ای پس از فاجعه هسته‌ای نیروگاه چرنوبیل بوده است، فعالیت همه 48 راکتور هسته‌ای ژاپن بنا به دلایل ایمنی متوقف شده است.

این امر باعث شده است تا نیروگاه‌های هسته‌ای ژاپن برای انجام فعالیت‌های نیروگاه‌ها به دلیل افزایش واردات سوخت‌های فسیلی با افزایش سرسام‌آور هزینه‌ها رو به رو شوند.

این در حالی است که اکثریت مردم ژاپن با از سرگیری فعالیت هسته‌ای کشورشان مخالفند اما شینزوآبه،‌ نخست‌وزیر ژاپن در دو سال اخیر برای کاهش هزینه‌های ناشی از افزایش واردات سوخت‌های فسیلی بر لزوم از سرگیری فعالیت هسته‌ای ژاپن اصرار دارد.

انتهای پیام

کد N725943

وبگردی