آفتاب

پلیس کانادا توطئه "کشتار مردم در یک مرکز خرید" را خنثی کرد

پلیس کانادا توطئه "کشتار مردم در یک مرکز خرید" را خنثی کرد

یکی از مقامات ارشد پلیس کانادا گفت، پلیس این کشور توانست نقشه دو مظنون را که قصد داشتند در روز ولنتاین به یک مرکز خرید رفته و هر تعداد انسانی را که می‌توانند بکشند، خنثی کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این مقام گفت، این مظنونین در حال گفت‌وگوی اینترنتی بوده و ظاهراً به کشتار گرایش داشته و عکس‌های بسیاری از کشتارهای جمعی داشتند. پلیس و دیگر مقامات گفتند، این مساله هیچ ارتباطی با تروریسم ندارد.

مقام مذکور افزود، یکی از این مظنونین، یک زن 23 ساله آمریکایی از ایالت ایلینوی است که در فرودگاه هالیفاکس دستگیر و به این توطئه اعتراف کرد. این زن یک سری بیانیه را از پیش نوشته بود که باید پس از خودکشی‌اش منتشر می‌شدند.

پلیس کانادا گفت، این مظنونین سلاح‌های گرم داشتند.

وی ادامه داد: مظنون دیگر که یک مرد 19 ساله بود پس از آنکه پلیس از این توطئه مطلع شده و خانه او را محاصر کرد خودکشی کرد.

پلیس پیشتر گفت، دو مرد 20 و 17 ساله اهل منطقه نووا اسکوتیا نیز در این توطئه دست دارند اما بازرسان هنوز در تلاشند تا متوجه شوند که نقش آنها در این مساله چه بوده است.

استیون بلانی، وزیر امنیت عمومی کانادا در بیانیه‌ای اقدامات پلیس را در کانادا و ایالت ایلینوی و همچنین مقامات مرزی تحسین و از آنها تشکر کرد.

اداره پلیس ایلینوی در بیانیه‌ای گفت، آنها با پلیس کانادا در ارتباط بوده‌اند اما با این زن آمریکایی پیش از بازداشتش هیچ ارتباطی نداشتند.

پیتر مک‌کی، وزیر دادگستری کانادا قصد دارد امروز (شنبه) کنفرانسی خبری برگزار کند.

انتهای پیام

کد N725717

وبگردی