آفتاب

تاکید اعضای ارشد کنگره آمریکا به اوباما برای نگه داشتن پایگاه گوانتانامو

تاکید اعضای ارشد کنگره آمریکا به اوباما برای نگه داشتن پایگاه گوانتانامو

کمیته امور خارجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد، اعضای ارشد کنگره در نامه‌ای به رئیس جمهوری آمریکا به وی تاکید کردند تا پایگاه نیروی دریایی آمریکا در خلیج گوانتانامو را همچنان تحت کنترل نگه دارد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، در این نامه آمده است: رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا اخیرا به کمیته کشورهای حوزه کارائیب و آمریکای لاتین گفته که برای هاوانا امکان پذیر نیست روابط خود را با ایالات متحده عادی کند مگر آنکه واشنگتن این پایگاه خلیج گوانتانامو را به کوبا پس دهد. این درخواست‌ها از جانب کوبا باید رد شود و ایالات متحده باید کنترل این پایگاه را برای آینده‌ای قابل پیش بینی برعهده بگیرد.

اد رویس، رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا و مک تورنبری، رئیس کمیته خدمات مسلح مجلس در این نامه اعلام کردند که نگران مذاکرات احتمالی دولت واشنگتن بر سر آینده این پایگاه بدون رایزنی با کنگره هستند.

این دو عضو ارشد کنگره در این نامه آورده‌اند، زمانی که این مساله به دارایی نظامی آمریکا مربوط می‌شود، ما این سئوال را مطرح می‌کنیم که دولت آمریکا از مذاکرات در این باره با دولت کاسترو امتناع می‌کند.

اواخر ژانویه 2015 رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا از آمریکا خواست تا مناطق تحت کنترل ایالات متحده در خلیج گوآنتانامورا به کوبا پس دهد که شامل همین پایگاه نیروی دریایی می‌شود. کاخ سفید نیز اعلام کرد که پایگاه مذکنور نباید بسته شود اگرچه بر سر این زندان آمریکایی در کوبا بحث‌هایی صورت گرفته است.

در دسامبر 2014، باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد که تمایل دارد تا به عادی سازی روابط با کوبا به واسطه تسهیل در روند مسافرت و محدودیت‌های تجاری و بازگشایی سفارت ایالات متحده در هاوانا بپردازد.

انتهای پیام

کد N725589

وبگردی