آفتاب
جعفرزاده:

منتقدین داخلی مذاکرات هسته‌ای جلوتر یا عقب‌تر از رهبری حرکت نکنند

منتقدین داخلی مذاکرات هسته‌ای جلوتر یا عقب‌تر از رهبری حرکت نکنند

نماینده مردم رشت در مجلس از منتقدین داخلی مذاکرات هسته‌ای خواست جلوتر یا عقب‌تر از رهبری حرکت نکنند و در چارچوب فرمایشات ایشان مدافع تیم مذاکره‌کننده ایرانی باشند.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ضمن اعلام حمایت از تیم مذاکره کننده ایرانی، اظهار کرد: وقتی ما وارد مذاکره شدیم نشان دادیم اهل مذاکره هستیم و از پای میز مذاکره فرار نمی‌کنیم.

وی فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه مساله هسته‌ای و توافق احتمالی را فصل‌الخطاب دانست و اظهار کرد: ما سابقه تاریخی بسیار تلخ و بدی از غرب و آمریکا داریم و این بی‌اعتمادی ما نسبت به آمریکایی‌ها هم بی‌اعتمادی درستی است زیرا آنها نمی‌توانند صادق باشند؛ به هر حال منافع آنها در کشور ما قطع شده و با این وجود و علیرغم تحریم‌ها آنها کشور ما را در حال پیشرفت می‌بینند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چند روز پیش ماهواره ما به دور دنیا چرخید و این نشان داد ما بدون غربی‌ها بهتر می‌توانیم ادامه حیات بدهیم و کشورمان بهتر می‌تواند رشد کند بنابراین بی‌اعتمادی ما نسبت به آنها بی‌اعتمادی درستی است و مقصر خودشان هستند که این دیوار بی‌اعتمادی را به وجود آوردند.

جعفرزاده با بیان اینکه تمام اجزا و محتوای مذاکرات باید مشخص باشد، خاطرنشان کرد: اینکه اکنون از بابت کلیات تعهدی بدهیم و بعد که وارد جزئیات شدیم مطالبی که نمی‌دانیم رو کنند و بگویند شما در کلیات به ما تعهد دادید منطقی نیست. به نظر درست‌ترین کار این است که در یک مرحله کل و جزء مشخص شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه هر توافقی مدنظر جمهوری اسلامی نیست، اضافه کرد: ما صرفا توافقی را قبول داریم که منابع ملت، انقلاب، نظام و مردم در آن گنجانده شود اما اگر این اتفاق نیفتاد و این توافق صورت نگیرد باز هم ما برنده هستیم زیرا به دنیا ثابت می‌شود که ایران اهل مذاکره و صحبت بوده و طرف مقابل به دنبال توافق نبوده و فکر نمی‌کرده ایران پای میز مذاکره بیاید.

جعفرزاده ساخت بمب اتم را بزرگ‌ترین بهانه غربی‌ها برای ممانعت از دستیابی به حقوق هسته‌ای عنوان و خاطرنشان کرد: ما گفتیم که ساخت بمب اتم را از نظر شرعی حرام می‌دانیم و آماده این هستیم که تاسیسات‌مان کنترل شود و آنها دیدند که ما واقعا به دنبال بمب اتم نیستیم بلکه به دنبال تکنولوژی هسته‌ای، پزشکی هسته‌ای و صنعت هسته‌ای هستیم و می‌توانیم بدون نیاز به آنها هم آن را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه اجزای توافق باید به دلیل بی صداقتی غربی‌ها مشخص باشد، ادامه داد: همچنین همه چیز باید در یک مرحله مشخص شود، ما فکر می‌کنیم به اندازه کافی مذاکره انجام شده و ما بعد از این خودمان هم خیلی به دنبال تمدید مذاکرات نیستیم و این کار را ضروری نمی‌دانیم.

نماینده مردم رشت در مجلس تاکید کرد: البته باید زحمات آقای ظریف و تیم ایشان را قدر دانست چرا که فرمانده دیپلماتیک ما تمام تلاشش را برای حفظ منافع ملی، دستاوردهای انقلاب و حفظ ارزش‌ها انجام داده که این واقعا جای تقدیر دارد.

جعفرزاده در پایان با تاکید بر اینکه منتقدین داخلی مذاکرات هسته‌ای باید در چارچوب فرمایشات رهبری حرکت کنند، افزود: آنها نباید جلوتر یا عقب‌تر از رهبری بروند و باید در همین چارچوب مدافع تیم مذاکره‌ باشند و تبصره دیگری به آن اضافه نکنند.

انتهای پیام

کد N725561

وبگردی