آفتاب

آسوشیتدپرس: حملات هوایی اسرائیل به منازل فلسطینی‌ها تنها جان غیرنظامیان را می‌گیرد

آسوشیتدپرس: حملات هوایی اسرائیل به منازل فلسطینی‌ها تنها جان غیرنظامیان را می‌گیرد

طبق تحقیقات خبرگزاری آسوشیتدپرس، اکثر قربانیان حملات رژیم صهیونیستی به منازل فلسطینیان در حمله اخیر به غزه را غیرنظامیان تشکیل می‌دهند که بیش از 60 درصد تلفات را شامل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی اعلام کرد، در جریان حملات هوایی اسرائیل به منازل فلسطینیان در غزه عمدتا غیرنظامیان کشته شده‌اند و کوچکترین آنها نوزاد دختری چهار روزه و مسن‌ترین آنها مرد 92 ساله بود. این افراد در میان دست‌کم 844 قربانی فلسطینی بودند که در نتیجه حملات هوایی به غزه در جنگ تابستان کشته شدند. طبق قوانین جنگی منازل جزو مکان‌های غیرنظامی محافظت شده هستند مگر اینکه با اهداف نظامی از آنها استفاده شود.

اسرائیل مدعی است که تنها اهداف «مشروع» را هدف قرار می‌دهد و نیروهای حماس را به استفاده از منازل برای پنهان کردن تسلیحات، مرکز فرماندهی و مقر نیروها متهم می‌کند. فلسطینی‌ها نیز می‌گویند که هواپیماهای رژیم صهیونیستی بدون توجه به غیرنظامیان، حملات خود را انجام می‌دهند.

گزارش آسوشیتدپرس با بررسی 247 حمله هوایی، مصاحبه با شاهدان، بازدید از مکان‌های هدف گرفته شده و شمارش تلفات نگارش شده است.

طبق این بررسی 508 تن از قربانیان (بیش از 60 درصد) کودکان، زنان و مردان مسن بوده‌اند که تماماً غیرنظامی محسوب می‌شوند. علاوه بر این، کودکان زیر 16 سال یک‌سوم از مجموع تلفات را تشکیل می‌دهند؛ 280 کشته از جمله 19 نوزاد و 108 کودک پیش‌دبستانی بین یک تا پنج سال در 83 حمله، سه یا بیش از سه عضو یک خانواده کشته شده‌اند. در میان افراد کشته شده، 96 تن تایید شده‌اند که نیروی مبارز بوده‌اند که 11 درصد از مجموع قربانیان را تشکیل می‌دهند. 240 کشته باقی‌مانده، مردان 16 تا 59 سال بودند که نام آنها جزو تلفات نیروهای حماس نبوده است.

تحقیق آسوشیتدپرس در واقع تلاشی بود برای مشخص کردن هویت افراد کشته شده در جنگ غزه، شمار تلفات غیرنظامیان در جریان جنگ 50 روزه یکی از موضوعات اساسی است. اگرچه وزارت خارجه اسرائیل می‌گوید که تل‌آویو مرتکب جرایم جنگی نشده است اما فلسطینی‌ها می‌گویند که اسرائیل بدون توجه به غیرنظامیان و با تمام توان به مناطق مسکونی حمله می‌کند.

طبق برآورد اولیه سازمان ملل، دست‌کم 1483 غیرنظامی فلسطینی در جنگ اخیر غزه کشته شدند که 66 درصد مجموع 2205 قربانی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام

کد N725436

وبگردی