آفتاب

زخمی شدن و بازداشت ده‌ها تن در تظاهرات مخالفان در مصر

زخمی شدن و بازداشت ده‌ها تن در تظاهرات مخالفان در مصر

ده‌ها تن از مخالفان "کودتا" در مصر در تظاهرات‌ها در چند استان‌ مختلف این کشور زخمی و ده‌ها تن دیگر بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، در تظاهرات مخالفان "کودتا" در استان‌های مختلف مصر و درگیری تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی که مانع آنها شده بودند، ده‌ها تن زخمی و بازداشت شدند.

شهرهای "الجیزه"، "المطریه"، "عین‌الشمس" در قاهره و "اشمنت" در استان بنی سویف صبح روز جمعه شاهد تظاهراتی بود که شرکت‌کنندگان آن با حمل پلاکاردهایی با عنوان "حکومت قاتلان سرنگون می‌شود"شرکت کنندگان را به قصاص قاتلان انقلابیون وعده می‌دادند.

در محله "المعادی" استان قاهره، تظاهرکنندگان با حمل پلاکاردهایی خواستار آزادی زندانیان سیاسی شدند. تظاهرکنندگان سیاسی شدن دستگاه قضایی را محکوم کرده و از ارتش خواستند تا از سیاست دوری کند و تمام تلاش خود را برای حمایت از مرزها انجام دهد.

در استان "الشرقیه" نیز تظاهرکنندگان خواستار کناره گیری فرماندهان "کودتای" نظامی و بازگشت روند دموکراسی شدند.

تظاهرکنندگان شعارهایی در مخالفت با حکومت نظامی سر می‌دادند و خواستار قصاص قاتلان و محاکمه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر و حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع این کشور و افراد برجسته رژیم وی شدند.

تظاهرکنندگان در استان "القلیوبیه"، سرکوب آزادی‌ها و ارجاع شهروندان به دادگاه‌های نظامی احکام دستگاه قضایی در حق مخالفان کودتا و کشتار ورزشگاه دفاع هوایی را محکوم و بر ادامه جنبش مسالمت آمیز خود تا تحقق اهداف انقلاب تاکید کردند.

با وجود تغییر وضعیت آب و هوا، همچنان خیابان‌های اسکندریه مملو از تظاهرکنندگانی است که در بیش از 10 مسیر علیه سرکوب آزادی‌ها و احکام شدید دستگاه قضایی علیه مخالفان کودتا اعتراض می‌کنند.

اعتراض‌ها در استان‌های "الصعیده" و "بنی سویف" در حالی رخ داد که نیروهای امنیتی بارها به روستاهای بنی سویف هجوم آورند.

مصر از زمان سوم ژوئیه 2013 شاهد تظاهرات گسترده‌ای در استان‌های مختلف خود است.

انتهای پیام

کد N724940

وبگردی