آفتاب
در واکنش به قتل سه مسلمان آمریکایی؛

مقتدی صدر حمایت بیش‌تر مسلمانان جهان را خواستار شد

مقتدی صدر حمایت بیش‌تر مسلمانان جهان را خواستار شد

رهبر جریان صدر عراق در واکنش به قتل سه مسلمان آمریکایی در ایالت کارولینای شمالی، این اقدام را افزایش خشونت علیه مسلمانان در آمریکا توصیف کرد و خواستار کشف حقیقت و حمایت از مسلمانان شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه خبری المسله، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق در پاسخ به سوالات جمعی از اتباع خارجی گفت: جنایتکاران تروریست در آمریکا و دیگر کشورها به اقدامات خشونت‌آمیز و افراطی از این قبیل دست می‌زنند.

صدر افزود: این اتفاق دردناک چند بعد دارد اول اینکه علیه مسلمانان انجام شده و در ضمن جنگی قرار می‌گیرد که از دین، دستورات دینی، شخصیت‌های برجسته دینی، پیروان آن، حجاب و دیگر اصول آن سرچشمه می‌گیرد. دوم این حادثه در کشوری رخ داده که ادعای جنگ و مقابله با تروریسم را دارد و در نهایت اینکه این حادثه کمی پس از ماجرای حمله به دفتر مجله "شارلی ابدو" در پاریس رخ داد.

صدر در ادامه با انتقاد از اهمال برخی رسانه‌های حرفه‌ای در خصوص انتشار و پوشش دادن این موضوع آنها را رسانه‌های دروغ و شیادی توصیف کرد و گفت: اگر یهودیان از نظر آنها انسان هستند پس مسلمانان هم مانند آنها انسانند و حق حیات دارند.

رهبر جریان صدر عراق در پایان خواستار تحقیق برای کشف واقعیت در مورد این حادثه شد و گفت: نیروهای آمریکایی مسئول رسیدگی به این حادثه گاهی همکاری و گاهی مسامحه می‌کنند ولی ما از آنان می‌خواهیم در کشف واقعیت کمک و از مسلمانان در سراسر جهان حمایت کنند.

انتهای پیام

کد N724915

وبگردی