آفتاب
حجت‌الاسلام آل هاشم:

عوامل و دستاوردهای انقلاب هنوز به طور کامل تبیین نشده است

عوامل و دستاوردهای انقلاب هنوز به طور کامل تبیین نشده است

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: با گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز ابعاد، عوامل و دستاورهای آن به طور کامل تبیین نشده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم با حضور در مرکز آموزش شهدای وظیفه نیروی زمینی ارتش، با بیان اینکه سرسپردگی رژیم پهلوی به سران غربی، زمینه‌ساز انقلاب شکوهمند ایران بود، اظهار داشت: امروز بعد از گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، هنوز ابعاد، عوامل و دستاورهای آن به طور کامل تبیین نشده است.

وی افزود: ایام بهمن به ویژه دهه فجر، فرصت مغتنمی برای بررسی اهداف و ابعاد این رویداد بزرگ قرن بیستم است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش جمهوری اسلامی ایران، در ادامه با اشاره به برخی ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی تصریح کرد: در زمان طاغوت، کشور ایران همانند بسیاری از کشورهای جهان به مدت طولانی تحت سیطره و سلطه قدرت‌های بیگانه قرار داشت و این، یکی از عوامل نارضایتی مردم از رژیم شاه بود؛ این سرسپردگی دولت ایران به سران غربی موجبات نفرت مردم از رژیم و در نتیجه زمینه‌ساز انقلاب شکوهمند ایران شد.

حجت‌الاسلام آل هاشم در پایان یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران برآمده از پیروزی ملت در بهمن ۱۳۵۷ بود که در ۱۲ فروردین تجلی یافت و در حال حاضر جمهوری اسلامی، نمایشی از دستاورد انقلاب اسلامی ایران است و می‌توان آن را ثمره اصلی انقلاب دانست.

کد N724895

وبگردی