آفتاب

تاکید سازمان ملل بر حصول نتایج بهتر از جنگ نیجریه علیه بوکوحرام

تاکید سازمان ملل بر حصول نتایج بهتر از جنگ نیجریه علیه بوکوحرام

یک مقام ارشد سازمان ملل در غرب آفریقا خواستار نتایج بهتر از حضور ارتش نیجریه در عملیات ضربت مشترک با کشورهای همسایه با هدف مقابله با بوکوحرام شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "محمد چامباس"، فرستاده ویژه بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل و رئیس دفتر این سازمان در غرب آفریقا همچنین تاخیر در برگزاری انتخابات در نیجریه را که توسط کمیسیون ملی انتخابات این کشور تا اواخر مارس 2015 اعلام شده، تایید کرد و به این کمیسیون تاکید کرد تا از رسیدن کارت‌های انتخابات به همه افراد تضمین حاصل کرده و به پلیس نیجریه هم تاکید کرد که به تامین امنیت برای برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه بپردازد.

وی به خبرنگاران در مقر سازمان ملل در نیویورک و از طریق ویدئو کنفرانس از ابوجا، پایتخت نیجریه گفت: ما از ارتش نیجریه بیش از اینها انتظار داریم. ارتش این کشور با تهدیدی از جانب بوکوحرام مواجه است. البته نیروهای ارتش نیجریه چند سال است که در قالب هیات‌های صلح‌بان در سراسر جهان حضور دارند و هم‌اکنون خواهان مشاهده توانایی و قدرت همین ارتش در مقابله با بوکوحرام هستیم که در نیجریه قدرت‌نمایی می‌کند و به ایجاد رعب و وحشت می‌پردازد.

گودلاک جاناتان، رئیس‌جمهوری نیجریه و اپوزیسیون دولت این کشور با تاخیر در روند انتخابات موافقت کرده‌اند.

این مقام ارشد سازمان ملل در غرب آفریقا ادامه داد: ما باید امیدوار باشیم که پس از انتخابات در نیجریه، مردم این کشور علیه بوکوحرام متعهد می‌شوند و می‌توانند به خوبی به حل این بحران بپردازند. ارتش نیجریه باید نتایج خوبی را در مقابله با این گروه شبه‌نظامی به دست آورد.

انتظار می‌رود که اتحادیه آفریقا و سازمان ملل به تامین کمک تکنیکی برای کشورهای متعهد علیه بوکوحرام بپردازند.

انتهای پیام

کد N724808

وبگردی