آفتاب

تشدید اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی

تشدید اختلافات میان مقامات رژیم صهیونیستی

یکی از رقیبان نتانیاهو در انتخابات پیش رو، وی را به تردید و دودلی در اغلب امور به ویژه در مورد حمله نظامی به ایران متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از جروزالیم پست، «عامر بارلیو» نامزد اتحادیه صهیونیست ها در انتخابات ماه مارس کنیست، در انتقاد از «بنیامین نتانیاهو» گفت: نتانیاهو مرددتر از آن است که بتوان به وی در مورد حمله به ایران اعتماد کرد. 

وی در ادامه گفت: پس از تردیدهایی که از نتانیاهو در موارد مختلف دیده ام من دیگر اعتمادی به وی در مورد استفاده از گزینه نظامی علیه ایران ندارم، اما در عوض «اسحاق هرتزوگ» توانایی آن را دارد که در صورت لزوم فرمان حمله به ایران را صادر کند. 

در روزهای اخیرنام هرتزوک مرتبا به عنوان فردی که در انتخابات ماه آتی می تواند مشکلات زیادی را برای نتانیاهو به وجود بیاورد شنیده می شود. 

هرتزوگ سیاستمدار و وکیل اسرائیلی ایرلندی تبار، نماینده کنست (پارلمان)، رهبر حزب کار و رهبر مخالفان کابینه فعلی رژیم صهیونیستی است. وی پیشتر وزیر رفاه و خدمات اجتماعی، وزیر امور یهودیان خارج از اسرائیل، جامعه و مبارزه با یهودی ستیزی، وزیر مسکن و ساختمان و وزیر گردشگری بوده است.

وی فرزند حییم هرتزوگ ششمین رئیس رژیم اسرائیل و نوه خاخام اسحاق هالوی هرتزوگ است. او در تل آویو به دنیا آمد و در رشته حقوق در دانشگاه تل آویو و دانشگاه کورنل تحصیل کرد. وی متاهل است و سه فرزند دارد. او به نام «بوجی» نیز معروف است.

کد N724806

وبگردی