آفتاب
غرویان:

حکم ارتداد سلمان رشدی همچنان به قوت خود باقی است

حکم ارتداد سلمان رشدی همچنان به قوت خود باقی است

یک استاد حوزه، با بیان این‌که «حکم ارتداد سلمان رشدی از سوی امام خمینی(ره) همچنان به قوت خود باقی است» گفت: توهین سلمان رشدی به قرآن کریم، توهین به تمام ادیان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن غرویان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه قم، با اشاره به 25 بهمن ماه سالروز حکم ارتداد سلمان رشدی اظهار کرد: امام خمینی(ره) به عنوان رهبری روشن بین و شجاع این حکم را صادر کرد.

وی تصریح کرد: این حکم گویای شجاعت، بینش، روشن بینی و دشمن شناسی امام خمینی(ره) است که به خوبی استکبار و نقشه‌های شوم آن را شناخته بود.

وی توهین به مقدسات اسلامی را نشان ضعف استکبار جهانی دانست و اظهار کرد: سلمان رشدی در واقع دست نشانده و مزدور استکبار جهانی بود تا با توهین به مقدسات اسلامی و قرآن کریم و به ویژه شخصیت والای پیامبر(ص) دست به نگارش کتاب آیات شیطانی زد.

غرویان با انتقاد از حرکت‌های ضد دینی جهان غرب ادامه داد: استکبار جهانی با توهین به مقدسات ضعف خود را در مقابل دین اسلام نشان می‌دهد چرا که توان مقابله و مبارزه را در خود نمی‌بیند و به واسطه توهین حرکتی ضد دینی و ضد اسلامی در پیش گرفته است.

وی ادامه داد: پس از گذشت سال‌ها از حکم امام خمینی(ره)، حکم سلمان رشدی همچنان زنده و به قوت خود باقی است و هیچ کس به غیر از جایگاه ولایت فقیه نمی‌تواند این حکم را نقض کند.

این عضو هیات علمی جامعة المصطفی با بیان این‌که «توهین سلمان رشدی توهین به همه ادیان الهی بود» گفت: اقدامات جاهلانه و بی منطق در توهین به اسلام لطمه‌ای به کیان اسلام وارد نمی‌کند بلکه اسلام حقیقی را به مردم جهان معرفی می‌کند.

غرویان اظهار کرد: غرب سال‌های متمادی با روش‌های مختلف ساحت مقدس اسلام را نشانه گرفته است چرا که از حقانیت اسلام و گسترش این آئین الهی در جهان می‌هراسد به همین دلیل از روی ضعف و ناتوانی دست به چنین اقداماتی می‌زند.

انتهای پیام

کد N724657

وبگردی