آفتاب

دومین روز نشست سران اتحادیه اروپا با محوریت یونان و درگیری‌های اوکراین

دومین روز نشست سران اتحادیه اروپا با محوریت یونان و درگیری‌های اوکراین

سران کشورهای اروپایی در روز دوم نشست خود در بروکسل درباره وضعیت آتش‌بس در اوکراین و شرایط تداوم عضویت یونان در این اتحادیه بحث و گفت‌و‌گو کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از شبکه خبری یورونیوز، سران کشورهای عضو اتحادیه اروپا ضمن ابراز تردید نسبت به تداوم آتش‌بس در شرق اوکراین، نسبت به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه روسیه در صورت شکسته شدن این آتش‌بس هشدار دادند.

در همین حال در روز دوم نشست سران کشورهای اتحادیه اروپا در بروکسل، یونان بر سر همکاری با وام‌دهندگان داخلی برای بازپرداخت بدهی‌های بین‌المللی کشورش، توافق کرد.

آلکسیس تیپراس، نخست‌وزیر یونان در این باره گفت: ما مخالف قوانین سختگیرانه و ساختارهای دشوار اقتصادی هستیم. با این حال ما مجبوریم به آ‌ن‌ها احترام بگذاریم چرا که خودمان بنیانگذار چنین قوانینی بوده‌ایم.

در همین حال ژان کلود یونکه، رییس کمیسیون اروپا ضمن ابراز امیدواری نسبت به دستیابی به توافقی در مسئله یونان اظهار کرد: همان طور که رییس‌جمهور یونان اعلام کرده، دولت جدید این کشور با 70 درصد برنامه بازپرداخت وام موافق است. ما باید مواردی را که مقامات جدید یونان با آن موافق هستند را بررسی کرده و ببینیم که برای 30 درصد باقی مانده چه می‌توان کرد.

تیپراس اولین نشست خود با سران کشورهای اروپایی را با حداقل تنش‌ها آن‌هم نه از سوی طرف آلمانی خود بلکه از سوی همتای اسپانیایی از سرگذراند. به گفته تحلیلگران برای روشن‌تر شدن وضعیت یونان اکنون باید منتظر نتایج سایر نشست‌های سران این اتحادیه بود.

انتهای پیام

کد N724266

وبگردی