آفتاب
با حضور وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان

مراسم گرامی‌داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در باکو برگزار شد

مراسم گرامی‌داشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در باکو برگزار شد

مراسم گرامیداشت آغاز سی و هفتمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران، عصر چهارشنبه از سوی سفارت کشورمان در باکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این مراسم شاهین مصطفی‌یف، وزیر اقتصاد و صنعت جمهوری آذربایجان تبریک دولت و ملت آذربایجان را به دولت و ملت ایران ابلاغ کرد و گفت در ماه‌های اخیر مذاکرات مفید تهران و باکو ثمرات فراوانی داشته و به‌خصوص دیدارهای اخیر رییسان‌جمهور دو کشور موجب گسترش مناسبات در حوزه‌های مختلف شده است.

وی برگزاری اجلاس کمیسیون مشترک دو کشور را یک قدم مهم در مسیر توسعه مناسبات دو کشور دانست و افزود: تحکیم همکاری‌ها بین ایران و آذربایجان، خواسته مردم دو کشور است.

در این مراسم محسن پاک‌آیین، سفیر کشورمان در باکو نیز انقلاب اسلامی ایران مردمی‌ترین انقلاب تاریخ معاصر جهان دانست و گفت: انقلاب اسلامی ایران نه وامدار شرق کمونیست بود و نه رو به سوی غرب لیبرال داشت و اولین نظام جمهوری اسلامی، به عنوان یک پدیده نو در نظام بین‌الملل را بنیان نهاد.

او جمهوری اسلامی ایران را یک قدرت هسته‌ای در مسیر صلح آمیز خواند و گفت: تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی که در واقع جنگ با یک ملت است به توفیق الهی می‌تواند برچیده شود و این بستگی به اراده سیاسی طرف مقابل دارد.

وی همکاری‌های سازنده جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان را استراتژیک و بسیار مهم دانست و افزود: سیاست اصولی جمهوری اسلامی ایران در جهت حل عادلانه و مسالمت‌آمیز مناقشه قره باغ موجب توسعه صلح، عدالت و ثبات در منطقه خواهد شد.

در این مراسم باشکوه غیر از وزیر اقتصاد و صنعت آذربایجان، تعدادی از نمایندگان مجلس ملی، شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده و معاونان وزیران ارتباطات و اقتصاد این کشور حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N724093

وبگردی