آفتاب
عابدینی:

ملت ایران پاسخ توهم اتاق خبر رسانه های غرب را داد

ملت ایران پاسخ توهم اتاق خبر رسانه های غرب را داد

یک تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل گفت: حضور پررنگ مردم در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی به توهم اتاق های خبر رسانه های غربی بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن عابدینی تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل در رادیو گفتگو با بیان اینکه هیچ رسانه ای نمی تواند حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن را نادیده بگیرد، بر اثرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه و نظام بین الملل اشاره کرد و اظهار داشت: این رسانه ها همواره القا کرده اند که بین حاکمیت و مردم اختلاف نظر وجود دارد اما این راهپیمایی نشان داد این تحلیل ها برآمده از اوهام اتاق خبر این رسانه هاست.

وی نگاه رسانه های غربی بر راهپیمایی روز گذشته را مبتنی بر اهمیت آن در آستانه مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 نام برد و افزود: ناظران و کارشناسان سیاسی در انتظار نحوه مشارکت، شعارها و خواست مردم در راهپیمایی بودند؛ در این بین برخی رسانه ها کوشش کردند نگاهی تقلیدگرایانه به راهپیمایی داشته باشند.

تحریف آماری رسانه های غرب از حضور میلیونی مردم در راهپیمایی

این تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل تصریح کرد: سال های گذشته شاهد بودیم رسانه های غربی از واژگان شرکت صدها یا هزاران نفر در راهپیمایی 22 بهمن استفاده می کردند که مورد انتقاد قرار می گرفت؛ بنابراین امسال آماری اعلام نکرده و به این مطلب که عموم مردم در سالروز پیروزی به خیابان ها آمدند، بسنده کردند.

عابدینی با بیان اینکه رسانه های غربی کمتر به اصل راهپیمایی توجه کرده و به موضوعات حاشیه ای می پردازند گفت: این رسانه ها اعلام کردند راهپیمایی در حالی برگزار شد که تحریم های غرب و موضوع مذاکرات از اهمیت اساسی برخوردار است و تلاش کردند این مسائل را برجسته کنند.

حاشیه سازی خبرگزاری فرانسه از سخنرانی روحانی

وی با اشاره به تلاش رسانه های غرب به منظور حاشیه سازی، گفت: امسال عکسی منتشر شد که رهبر انصارالله یمن در آن دیده می شد؛ بدنبال آن رسانه های غربی روی این موضوع کار کردند که ایران در مسائل یمن ذی نفوذ و تاثیر گذار است.

این تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل اضافه کرد: این رسانه ها تلاش می کنند حاشیه را بر متن غالب سازند تا اندکی از چرایی برگزاری راهپیمایی کاسته شود؛ بنابراین برای گریز از این چرایی مسائل حاشیه ای را برجسته می کنند.

عابدینی با اشاره به انعکاس سخنان رئیس جمهور کشورمان در برخی خبرگزاری های فرانسه گفت: آن ها وانمود می کنند ایران در کشورهای منطقه مثل عراق، سوریه، لبنان و یمن مداخله دارد؛ درحالیکه رئیس جمهور کشورمان به صراحت تاکید کرد ایران به این کشورها کمک می کند تا مقابل تروریست ها بایستند.

اگر با دلار می شد در فلسطین نفوذ کرد؛ عربستان پیش قدم بود

وی افزود: ایران بارها اعلام کرده به مقاومت کمک می کند تا از آرمان فلسطین بعنوان آرمان اسلام و جهان عرب حمایت کند اما در مقابل غرب تلاش می کند این موضوع را تحریف کند.

این تحلیلگر ارشد مسائل بین الملل حمایت ایران از کشورهای مسلمان منطقه را مبتنی بر کمک های غیر مادی و در جهت نشر فرهنگ انقلاب عنوان کرد و ادامه داد: عربستان سالانه چندین برابر ایران نفت صادر می کند بنابراین اگر می شد با دلار و نفت در کشوری نفوذ کرد، حتما سعودی ها در این جهت پیش قدم بودند.

کد N724073

وبگردی