آفتاب

اخبار تایید نشده از اعدام دسته جمعی 21 مسیحی مصری توسط داعش

اخبار تایید نشده از اعدام دسته جمعی 21 مسیحی مصری توسط داعش

پس از اینکه مجله «دابق» وابسته به داعش تصاویر 21 مسیحی مصری را که در لیبی به دست این گروه ربوده شده بودند، با لباس اعدام منتشر کرد، اخباری درباره اعدام دسته جمعی آنها منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه الدستور مصر، مجله «دابق» وابسته به داعش اعلام کرد که "سربازان ولایت طرابلس" 21 مسیحی مصری را اعدام کرده‌اند که پیشتر آنها را در لیبی ربوده بودند.

داعش این اقدام را ادامه انفجاری که پنج سال پیش کلیسای "سیده النجاه" در بغداد را هدف قرار داده بود و موجب کشته شدن ده‌ها تن شد، اعلام کرد.

این افراد کارگران مسیحی مصری از استان المینا بودند و اواخر سال گذشته در شهر «سرت» لیبی توسط داعش ربوده شدند.

داعش اعلام کرده که این اقدام در انتقام زنان مسلمانی بود که در معرض شکنجه و کشتار از سوی مسیحیان مصری قرار گرفته بودند. داعش 31 اکتبر 2010 کلیسای "سیده النجاه" در الکراده واقع در مرکز بغداد را هدف قرار داده بود.

در همین راستا ریاست جمهوری مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد که از نزدیک اخبار منتشر شده درخصوص مسیحیان مصری در لیبی را پیگیری می‌کند.

در این بیانیه آمده است: کمیته بحرانی که عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر برای پیگیری این مساله تشکیل داده بود وظایف خود را از طریق تماس‌های مداوم با طرف‌های لیبیایی با هدف روشن کردن واقعیت انجام می‌دهد.

از سوی دیگر بولس حلیم، سخنگوی کلیسای مصر نیز اعلام کرد که هنوز صحت اخبار منتشر شده درخصوص اعدام 21 مسیحی مصری به دست داعش تایید نشده است.

انتهای پیام

کد N724055

وبگردی