آفتاب

سنا با انتصاب کارتر به عنوان وزیر دفاع آمریکا موافقت کرد

سنا با انتصاب کارتر به عنوان وزیر دفاع آمریکا موافقت کرد

سنای آمریکا به گزینه پیشنهادی رئیس جمهور این کشور برای تصدی پست وزارت دفاع رای مثبت داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان ان، سنای آمریکا به «اشتون کارتر» گزینه پیشنهادی باراک اوباما برای تصدی وزارت دفاع این کشور، رأی مثبت داد.

اشتون کارتر ۶۰ ساله که چهارمین وزیر دفاع دولت باراک اوباما است، جانشین «چاک هیگل» خواهد شد که آذرماه گذشته از سمت خود استعفا داد.

اشتون کارتر از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۳ میلادی معاون وزارت دفاع بوده و پیش از آن، مسئولیت اصلی خرید سلاح و فناوری را برای پنتاگون برعهده داشته است.

در دورهٔ اول ریاست جمهوری کلینتون، کارتر دستیار وزیر دفاع بود. هنگام بروز بحران اتمی کره شمالی در سال ۱۹۹۴، کارتر هدایت برنامه ریزی نظامی را بر عهده داشت. او از حملهٔ نظامی به کره شمالی حمایت کرده است. در دولت کلینتون او پیشنهاد حملهٔ نظامی به نیروگاه هسته‌ای کره شمالی (و احتمالاً تأسیسات پلوتونیوم آن) را داده بود. به اعتقاد او ریسک این حمله جان هزاران کره‌ای و آمریکایی بود ولی به اعتقاد او متوقف کردن برنامه هسته‌ای کره شمالی ارزش این کار را داشته است. او یکی از نویسنده‌های مقاله‌ای در واشنگتن پست در سال ۲۰۰۶ است که خواهان حمله و نابودی موشک ته پودونگ بود پیش از این که بتواند شلیک شود.

کارتر در خصوص ایران از همه گزینه‌ها از جمله بازدارندگی نظامی حمایت می‌کند. در سال ۲۰۰۴ او در مقاله‌ای خواهان نابودی کامل و تاییدپذیر برنامه هسته‌ای ایران و کره شمالی شد. او گفته می‌توان از چند «چماق» برای متقاعد کردن حکومت ایران به پذیرش یک نتیجه دیپلماتیک بهره جست. کارتر در گزارشی در سال ۲۰۰۶ نوشت که یک حمله می‌تواند یک اثر تاخیری مهم در برنامه هسته‌ای ایران اجرا کند. در گزارش دیگری به همراه دنیس راس، نوشت که سیاست‌ های بازدارنده در مقابله با «ایدئولوژی» ایران ناکارامد است.

کد N723959

وبگردی