آفتاب
حجت الاسلام سعادتی:

«شاطری» شهید عرصه سازندگی و دفاع از آرمان های اسلامی است

«شاطری» شهید عرصه سازندگی و دفاع از آرمان های اسلامی است

سمنان – یکی از اعضای حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه قدس با بیان این مطلب که شاطری شهید عرصه سازندگی و دفاع از آرمان های اسلامی است گفت: تلاش های او در بازسازی جنوب لبنان در خاطره ها باقی خواهد ماند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام اسماعیل سعادتی شامگاه پنج شنبه در آئین گرامیداشت دومین سالگرد شهادت حسن شاطری که در امامزاده یحیی (ع) سمنان برگزار شد با بیان این مطلب که وی شهید عرصه سازندگی و دفاع از آرمان های اسلامی در خارج از مرزهای ایران است افزود: جبهه های سازندگی در لبنان، سوریه،صحنه های دفاع مقدس ایران و ... همه از این شهید خاطره دارند.

وی با بیان این مطلب که شاطری ویژگی های اخلاقی خاصی داشت که برگرفته از توسل و تمسک به اهل بیت (ع) بود تأکید کرد: این شهید در عرصه دفاع و سازندگی چنان بی قرار و مصمم بود که هرگز از تلاش نمی ایستاد و گویی خستگی در او راه نداشت.

این عضو حوزه نمایندگی ولی فقیه سپاه قدس با یادآوری این که شهید یکی از فرماندهان سپاه قدس و مسئول بازسازی جنوب لبنان بود تصریح کرد: این شهید بزرگوار در دوران دفاع مقدس در بخش مهندسی جنگ، جاده و راهسازی مناطق جنگی فعالیت های چشمگیری داشت.

سعادتی با اشاره به این که با پایان جنگ شاطری در بازسازی کردستان و افغانستان به فعالیت های جهادی خود ادامه داد عنوان کرد: بعد از جنگ ۳۳ روزه، مسئول بازسازی جنوب لبنان شد و در مدت فعالیتش بازسازی کلیساهای جنوب لبنان، بازسازی و تعمیر راه ها و پل ها و ساخت مسجد قدس در مرز اسرائیل و لبنان را به انجام رساند.

وی در پایان گفت: شهید شاطری اواخر ۲۳ بهمن سال ۹۱ در مسیر دمشق به بیروت و در حال رسیدگی به کارهای ستاد بازسازی در حمله مزدوران رژیم صهیونیستی به فیض شهادت نائل شد.

این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه سمنان، جمعی از همرزمان شهید، خانواده شهدا، جمعی از مردم و مسئولان برگزار شد.

کد N723569

وبگردی