آفتاب

اروپا برای اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی طرح‌ریزی می‌کند

اروپا برای اعمال تحریم‌هایی علیه رژیم صهیونیستی طرح‌ریزی می‌کند

روزنامه عبری زبان معاریو گزارش داد، اتحادیه اروپا تصمیم دارد تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی پس از انتخابات پارلمانی این رژیم در 17 مارس اعمال کند که شامل تحریم‌ها علیه شهرک‌های یهودی‌نشین این رژیم در کرانه باختری نیز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معاریو به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گزارش داد، کشورهای اتحادیه اروپا احساس ناامیدی عمیقی می‌کنند، چرا که احتمال بازگشت فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها به میز مذاکرات بعید به نظر می‌رسد و مساله مذاکرات میان دو طرف جایگاهی را در انتخابات رژیم صهیونیستی ندارد و اتحادیه اروپا باید برای پس از این انتخابات آماده شود و برنامه‌ریزی کند.

معاریو اعلام کرد، بخشی از این اقدامات که اروپایی‌ها خود را برای آن آماده می‌کنند، اعمال سلسله تحریم‌هایی است که ممکن است اهرم فشاری بر رژیم صهیونیستی باشد.

منابع نیز در این خصوص عنوان داشتند که تحریم‌های اروپا احتمالا علیه شرکت‌های وابسته به رژیم صهیونیستی است که در داخل خط سبز (خط فاصل میان اراضی 1948 تا اراضی اشغالی سال 1967) می‌شود و همچنین اروپایی‌ها از گام‌های قضایی فلسطینی‌ها در مورد شهرک‌های یهودی‌نشین حمایت به عمل می‌آورند و پیشنهاد تشکیل کشور فلسطین از طریق شورای امنیت را مجددا مطرح می‌کنند.

انتهای پیام

کد N723441

وبگردی