آفتاب
یک عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

یک الهام و انقلاب بزرگ در جهان در حال شکل گیری است

یک الهام و انقلاب بزرگ در جهان در حال شکل گیری است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یک الهام و انقلاب بزرگ در جهان در حال شکل گیری است که می‌گوید می‌توان مقاومت کرد و پیروز شد، پیشرفت کرد و بقیه را هم همراه خود کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقهخوزستان، سعید جلیلی در یادواره سردار شهید علی هاشمی و 400 شهید منطقه کوی ابوذر اهواز که شامگاه 22 بهمن، با حضور آیت‌الله محسن حیدری و آیت‌الله عباس کعبی، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری در مسجد شهدای حصیر آباد اهواز برگزار شد، شهادت 400 جوان از یک محله، چیزی است که یک ملت را عزیز و سرافراز می‌کند و برایش اقتدار می‌آورد. اینکه دشمن این همه نگران است، از این بابت است که می‌ترسد و البته می‌دانند این جوانان و نوجوانان ظرفیت دارند یک سید علی هاشمی دیگر شوند.

وی افزود: از کجا علی هاشمی‌ها بزرگ شدند؟ آنها این را می‌دانند. فرعون‌ها همیشه نگران هستند موسایی پیدا شود و منافعشان را تهدید کند. اگر فرعون زمان موسی خانه به خانه می‌رفت کودکان را می‌کشت در تاریخ می‌خوانید در همین قرن اخیر، شروع کردند خانه به خانه بروند حجاب از سر مردم بکشند. دشمن می داند این مادران هستند که آن 400 شهید را تربیت می کنند و این حرکت‌ها برای این است که موسایی متولد نشود.

جلیلی اظهارکرد: امروز یک سؤال اساسی برای جوانان این است که چرا در دنیای امروز که ده‌ها کشور وجود دارند، نام ایران این همه مطرح می‌شود؟ چرا در بسیاری از رسانه‌ها از ایران نام می‌برند؟ این سؤال نه تنها در ایران بلکه در کشورهای مختلف مطرح میشود که چرا نام ایران این همه مطرح است؛ در رادیو، تلویزیون، اینترنت. مگر چه اتفاقی افتاده است؟ چرا توجه زیادی به ایران می‌شود؟ برای پاسخ دادن به این سؤال باید ببینیم در دنیا چه خبر است؟

وی گفت: بیش از 180 کشور در دنیا وجود دارند اما در این میان چند کشور که تعدادشان به عدد انگشتان دست هم نمی‌رسد یک نظم و مناسباتی را شکل داده‌اند و می‌گویند همه کشورها باید از آن تبعیت کنند. این شرایط در همین سال 1393 و در همین سال 2015 میلادی که خیلی‌ها ادعا می‌کنند به آخر تمدن و پیشرفت دست یافته‌اند، مشاهده می‌شود؛ در همین شرایط و زمان، این کشورها نظمی را به وجود آوردند. این نظم چیست؟ می‌گویند ما هستیم که می‌توانیم حق وتو داشته باشیم؛ یعنی اگر همه دنیا یک رأی داد، اگر ما آن رأی را نپذیرفتیم آن رأی باطل است. این وضع همین دنیایی است که ادعای حقوق بشر، دموکراسی و برابری انسان‌ها را دارد.

جلیلی توضیح داد: بر اساس این نظم و مناسبات بر مردمی که از کشورهای خود دفاع می‌‎کنند نام تروریست می‌گذراند و از سوی دیگر به آن کشوری که جنایت مرتکب می‌شود و به خود حق می‌دهد مردم را بمباران کند نباید چیزی گفت.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه در تبیین اینکه چرا 22بهمن مهم است؟ گفت: 22 بهمن اهمیتش در این بود که یک ملتی آمدند مقابل این فضای جهانی ایستاد و گفت میتوان مقابل این پنج قدرت که ادعا می‌کنند سلاح داریم، انرژی هسته‌ای و قدرت اقتصادی و ... داریم ایستاد. گفتند اگر همه یک چیز بخواهند و بگویند شاه باید بماند، اما ما اراده کنیم شاه برود، اراده ما بر آنها غلبه می‌کند و شاه می‌رود.

وی اظهار کرد: خیلی از کارهایی که آنها می‌کنند برای این است که فردی برابر آنها نایستد و اگر بایستد باید سرکوب شود و دیگر خواسته‌های خود را دنبال نکنند. در مصر مردم انقلاب کردند، حاکم را سرنگون کردند و افراد مورد نظر خود را انتخاب کردند، آنها به مصر آمدند و دیدید که چه بلایی بر سر آنها آوردند؛ اما چرا در ایران نتوانستند؟ سی و شش سال است هر کاری که در توانشان است انجام می‌دهند، پس از پیروزی انقلاب همه آنها جمع شدند عروسکی به نام صدام را به کار گرفتند، هر چه در اختیارشان بود به او دادند، برای اینکه نگذارند این ملتی را که ایستاده بتواند خواسته‌های خود را محقق کند.

جلیلی افزود: هشت سال جنگ را بر ملت ما تحمیل کردند، بخشی از چهار استان ما و از جمله آنها خوزستان را اشغال کردند. همه سلاح‌ها در اختیار دشمن بود از آن طرف ما برای خرید سیم خاردار هم مشکل داشتیم. با همه این امکانات نتیجه چه باید بشود؟ صدام امروز کجاست؟ ملت ما کجاست؟ در همین بحث هسته‌ای آنها خود نیز بیان می‌کنند که ما تحریم‌ها را شروع کردیم که اینها هسته‌ای نشوند، اما امروز ایران هسته‌ای شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنان خود گفت: آنها از این نگران هستند که یک کشوری آمده که برابر این نظام ظالمانه ایستاده است و از حقوق خود دفاع می‌کند که پیروز می‌شود. اجازه نمی‌دهند دشمن به یک وجب از خاک کشور چشمداشت داشته باشد؛ نه تنها پیروز می‌شود بلکه الگو و الهام بخش می‌شود. یک الهام و انقلاب بزرگ در جهان در حال شکل گیری است که می‌گوید می‌توان مقاومت کرد و پیروز شد، پیشرفت کرد و بقیه را هم همراه خود کرد.

جلیلی با طرح این سؤال که چرا انقلاب اسلامی پیروز می‌شود و دیگر انقلابها پیروز نمی‌شوند، اظهار کرد: این قدرت‌ها با ترساندن توانسته اند نظام ظالمانه خود را حفظ کنند. قرآن کریم می‌فرماید: «إِنَّما ذلِکُمُ الشَّیْطانُ یُخَوِّفُ أَوْلِیاءَهُ»(آل عمران، 175) چه چیزی شیطان و دشمن را خلأ سلاح می‌کند؟ نترسیدن و ایستادن.

وی با بیان اینکه چرا انقلاب اسلامی پیروز می‌شود و دیگر انقلابها پیروز نمی‌شوند، گفت: استکبار با ترساندن توانستهاند نظام ظالمانه خود را حفظ کنند اما نمیدانند که نترسیدن و ایستادن، شیطان و دشمن را خلأ سلاح می‌کند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آنها می‌خواستند با گزینه نظامی انقلاب را از بین ببرند و هشت سال جنگ را به ملت ما تحمیل کردند. دیدند وقتی نمی‌توانند با گزینه نظامی و تحریم‌ها ملتی را از پای درآورند جنگ نرم خود را شروع می‌کنند، اندیشه‌هایی را به وجود می‌آورند که شما را از مبارزه منصرف کنند.

جلیلی با اشاره به فرموده امام راحل مبنی بر اینکه آنچه دشمن را به زمین زده همین اسلام ناب است، افزود: آنچه امام نسبت به آن هشدار می داد اسلام آمریکایی بود. یعنی آن اندیشه‌ای که به نام اسلام و جهت منافع آمریکا حرکت کند. اینکه بیش از 170 شبکه ماهواره ای را ایجاد می‌کنند آیا برای این است که اوقات فراغت ما را پر کنند؟ نه برای این است که ما را از مبارزه منصرف کنند.

وی تأکید کرد: این جلسات برای این اهمیت دارد که یاد شهدایی که به ما نترسیدن را یاد می‌دهند گرامی بداریم؛ شهدایی که به تصریح قرآن چنین بشارت می‌دهند: «وَ یَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِینَ لَمْ یَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون»(آل عمران، 170) و در جایی دیگر می‌فرماید: «وَ لا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْواتاً بَلْ أَحْیاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُون»(آل عمران، 169) این است که محاسبات دشمن را به هم می‌ریزد؛ اندیشه‌ای که کشته شدن را مرگ نمی‌داند بلکه زنده شدن می‌داند. مقابلِ دشمن که راهبردش ترساندن است، شهدا چه پیامی به ما می‌دهند؟ نترسیدن؛ «أَلَّا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَ لا هُمْ یَحْزَنُون»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شیوه دوم آنها چیست؟ وقتی نتوانستند آنها را از مبارزه منصرف کنند مبارزه شما را منحرف می‌کنند جریانی به اسم داعش پیدا می‌شود برای این که جنگ شیعه و سنی و عرب و عجم راه بیندازند؛ اسلام تکفیری اینها اسلام آمریکایی است که امام نسبت به آن هشدار می‌داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ان شاءالله همه بتوانیم پیام انقلاب و این میراث را به خوبی درک و حفظ کنیم و میراث‌داران خوبی برای این ثمره ارزشمند که امام(ره) و شهدا برای ما به ارث گذاشته‌اند باشیم.

انتهای پیام

کد N723376

وبگردی