آفتاب

جنگ علیه داعش محور گفت‌وگوی ولیعهد ابوظبی با اولاند

جنگ علیه داعش محور گفت‌وگوی ولیعهد ابوظبی با اولاند

ولیعهد ابوظبی در دیدار با رئیس جمهوری فرانسه در خصوص مسائل منطقه و جهان و در راس آنها جنگ علیه داعش و مبارزه با تروریسم بر لزوم دستیابی به راه حل دائمی برای بحران خاورمیانه بحث و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از سایت الوطن العربی، کاخ الیزه در بیانیه‌ای اعلام کرد، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی و معاون فرمانده کل نیروهای مسلح امارات و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه از همکاری‌های مهم در عرصه‌های دفاعی میان دو کشور استقبال و تاکید کردند که باید فرصت‌های جدیدی ایجاد شود و حجم همکاری‌ها در عرصه‌های اقتصادی، سرمایه‌گذاری، فرهنگی، آموزشی و تبادل تجربه‌ها در تمامی عرصه‌ها افزایش یابد و از فرصت‌های سرمایه‌گذاری که این دو کشور از آن برخوردار هستند، بهره گیری لازم به عمل آید.

پیشتر فرانسه از اقدام ولیعهد ابوظبی در فرستادن اسکادرانی از جنگنده‌های اف 16 به اردن برای حمایت از امان در جنگ علیه داعش استقبال کرده بود. در این دیدار از مقامات فرانسوی ژان ایو لودریان، وزیر دفاع و لوران فابیوس، وزیر خارجه فرانسه و از مقامات اماراتی انور بن محمد قرقاش، وزیر مشاور در امور خارجه و همچنین سفیر امارات در فرانسه و برخی از رهبران نظامی حضور داشتند.

انتهای پیام

کد N723051

وبگردی