آفتاب

عراق اسنادی درباره حمایت نظامی آمریکا از داعش در اختیار دارد

عراق اسنادی درباره حمایت نظامی آمریکا از داعش در اختیار دارد

کمیته پارلمانی عراق اعلام کرد، اسنادی را در اختیار دارد که نشان می‌دهد هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش بویژه آمریکا، تروریست‌های این گروه را به سلاح و تجهیزات مجهز می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی الوطن العربی، کمیته پارلمانی عراق تاکید کرد، اسناد و تصاویری را در اختیار دارد که نشان می‌دهند هواپیماهای ائتلاف بین‌المللی علیه داعش، تروریست‌های این گروه را به سلاح و مهمات مجهز می‌کنند و در این خصوص به نقش آمریکا اشاره دارند.

حاکم الزاملی، رئیس کمیته پارلمانی امنیت و دفاع عراق اظهار داشت، در شرایطی که نیروهای عراقی و داوطبان مردمی و نیروهای پیشمرگ کرد پیروزی‌هایی را علیه داعش محقق کرده‌اند، اسناد، تصاویر و اطلاعاتی وجود دارد که تاکید می‌کند جنگنده‌های ائتلاف حاکمیت عراق و عرف بین‌المللی را نقض می‌کنند تا جنگ علیه داعش را طولانی کنند. این جنگنده‌ها کمک‌های خود را هوایی و با پرتاب آن در فرودگاه‌ها و مناطق تحت کنترل داعش در اختیار اعضای این گروه قرار می‌دهند.

وی افزود: اطلاعاتی که به طور مستمر از مناطق عملیاتی نظامی دریافت می‌شود مستند است و نشان می‌دهد که هواپیماهای ائتلاف در موصل، تلعفر، کیاره و مناطقی در روستای تبه و یثرت و غیره فرود و کمک‌های خود را در اختیار تروریست‌ها قرار می‌دهند.

الزاملی عنوان داشت، این اقدامات نشان می‌دهد که برخی کشورهای عضو ائتلاف به ویژه آمریکا در پشت این قضیه قرار دارند و باید دیدگاهی یکپارچه از سوی دولت و پارلمان صورت بگیرد و وزارت دفاع و فرماندهی دفاع هوایی حرکت پروازها را رهگیری کند و دام‌هایی را برای سرنگون کردن آنها در صورت فرود در مناطق تحت کنترل داعش قرار دهند.

انتهای پیام

کد N722619

وبگردی