آفتاب

امضای یادداشت تفاهم همکاری آموزشی ایران و آذربایجان

امضای یادداشت تفاهم همکاری آموزشی ایران و آذربایجان

مرکز بین‌المللی آموزش و پژوهش وزارت امورخارجه و آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان یادداشت تفاهم همکاری امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، هادی سلیمانپور، رئیس مرکز بین المللی آموزش و پژوهش وزارت امورخارجه کشورمان که به دعوت رسمی حافظ پاشایف، معاون وزیر امورخارجه و رئیس آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان به باکو سفر کرده در دیدار با حافظ پاشایف پیرامون راهکارهای همکاری‌های دانشکده‌های دیپلماتیک دو کشور گفت‌وگو و تبادل نطر کرد.

در این دیدار که محسن پاک‌آیین سفیر کشورمان نیز حضور داشت، هادی سلیمانپور اقدامات و ظرفیت‌های متقابل برای همکاری طرفین در خصوص شروع برنامه‌های مشترک علمی دانشگاهی را مورد توجه قرار داد و آمادگی دانشکده دیپلماتیک وزارت امورخارجه برای تبادل استاد و دانشجو برای دوره های کوتاه و بلند مدت با آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان را اعلام کرد.

وی همچنین بر ضرورت برگزاری میزگردهای مشترک برای شناخت راه های همکاری در مورد مسائل منطفه ای و بین‌المللی تاکید نمود.

رئیس آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار موضوعاتی همچون تبادل دانشجو و استاد، برگزاری کنفرانس های مشترک و برگزاری دوره های کارگاهی دیپلماسی چند جانبه را مورد استقبال قرار داد و آمادگی خود برای سفر به ایران برای ادامه مذاکره را اعلام کرد.

در پایان این دیدار یک یادداشت تفاهم همکاری بین مرکز بین المللی آموزش و پژوهش وزارت امورخارجه کشورمان و آکادمی دیپلماسی جمهوری آذربایجان امضا شد.

سلیمانپور همچنین در جمع اساتید این مرکز در مورد سیاست خارجی ایران سخنرانی کرد و به سئوالات حضار پاسخ گفت.

قرار است وی در ادامه سفر خود به باکو با وزیر امورخارجه ،وزیر علوم،رئیس آکادمی علوم و رئیس مرکز مطالعات استراتژیک نیز دیدار نماید.

انتهای پیام

کد N722412

وبگردی