آفتاب
اسنودن فاش کرد

جاسوسی آمریکا و انگلیس از مذاکرات هسته‌ای

جاسوسی آمریکا و انگلیس از مذاکرات هسته‌ای

ادوارد اسنودن افشاگر آمریکایی با انتشار اسنادی جدید گفت که سرویس‌های اطلاعاتی این کشور نسبت به توانمندی‌های سایبری ایران بسیار نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ادوارد اسنودن، پیمانکار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا (NSA) که به تازگی اسنادی را در اختیار پایگاه خبری اینتر پست قرار داده است فاش کرد که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از توسعه توانمندی‌های سایبری ایران به شدت نگران هستند.

در این اسناد آمده است که ایران در آوریل 2012 قربانی حملات سایبری علیه صنعت نفت خود بوده است و اکنون یک توانایی قابل توجه در این زمینه پیدا کرده و توانسته است با مهندسی معکوس این حملات سایبری، تاکتیک‌های آنها را بازتولید کند.

این اسناد نشان می‌دهد ایران به ویژه با درس گرفتن از ویروس‌هایی که به سیستم‌هایش در گذشته حمله کرده‌اند که اغلب از سوی آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده قدرت چشمگیری در زمینه سایبری پیدا کرده است.

آژانس امنیت ملی آمریکا به طور خاص از پیشرفت رو به رشد تسلیحات سایبری ایران ابراز نگرانی کرده است.

روزنامه نیویورک تایمز در ژوئن 2012 گزارش داد: باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از همان اولین روزهای به قدرت رسیدنش به طور محرمانه دستور حمله به سیستم‌های کامپیوتری ایران که وظیفه کنترل تأسیسات غنی‌سازی و هسته‌ای این کشور را به عهده داشتند صادر کرد که به گفته شرکت‌کنندگان در این حملات اولین مورد استفاده مداوم آمریکا از تسلیحات سایبری علیه یک کشور بود.

آمریکا و رژیم صهیونیستی در بخش از برنامه حملات خود علیه ایران ویروس اتاکس نت را در تأسیسات هسته‌ای ایران منتشر کردند اما یک خطا در برنامه‌نویسی آن سبب شد تا این ویروس از تأسیسات نطنز خارج و در سطح اینترنت منتشر شود.

به نوشته این روزنامه آمریکایی، اسرائیل علاوه بر این ویروس دیگری به نام "فلیم" را علیه ایران منتشر کرده است.

همچنین در بخش دیگری از اسناد جدید منتشر شده توسط اسنودن آمده است که سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا و انگلیس از مذاکرات ایران و گروه 1+5 جاسوسی کرده و به سیاست‌گذاران این کشورها در جریان دورهای مختلف مذاکراتشان اطلاعات ارائه داده‌اند که شامل پروژه‌های موفقیت‌آمیز مشترک بین لندن و واشنگتن در زمینه جاسوسی بوده است.

انتهای پیام

کد N722352

وبگردی