آفتاب

نهاوندیان: تفرقه افکنان نمی‌توانند دلسوز جامعه و انقلاب باشند

نهاوندیان: تفرقه افکنان نمی‌توانند دلسوز جامعه و انقلاب باشند

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر وحدت و همبستگی ملت گفت: کسانی که پیام تفرقه و قصد تفرقه افکنی دارند نمی توانند دلسوز جامعه و انقلاب باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد نهاوندیان طی سخنانی در جمع راهپیمایان 22 بهمن شهر سمنان گفت: معلمان انقلاب ما شهید مطهری، شهید بهشتی و امام (ره) این حرکت را با تعالیم اخلاقی آغاز کرده‌اند. مقاومت ما در مقابل بی اخلاقی ها و بی عفتی‌ها و ظلم و ستم های رژیم گذشته ،‌دلبستگی به اخلاق بود که در مکتب پیامبر و حضرت علی (ع) آموخته ایم.

وی با بیان این‌که این ملت و انقلاب با اخلاق جلو می‌رود گفت: اخلاق هم از درون جلو می‌رود و یکی از 3 محور حرکت این دولت دعوت به اخلاق است.

نهاوندیان افزود:‌ پیام جهان علیه خشونت و افراطی گری نیز دعوت به اخلاق است و هرکدام از ما در درون خودمان باید دعوت به اخلاق کنیم.

رییس دفتر رییس جمهور با اشاره به تاکید رهبر انقلاب بر وحدت و همبستگی ملت گفت: کسانی که پیام تفرقه و قصد تفرقه افکنی دارند نمی توانند دلسوز جامعه و انقلاب باشند.

وی با بیان این‌که 22 بهمن تجلی اراده یک ملت سرفراز است افزود: این‌که امروز بعد از 36 سال چنین شور و شوقی هنوز در بین مردم وجود دارد دارای یک رمز است. کمتر در بین انقلاب‌ها می‌بینیم که بعد از سال ها هنوز همان شور و شوق روز اول باقی باشد اما ما امروز در خیابان ها نه فقط نسلی که انقلاب کرده بلکه نسلی که بعد از انقلاب متولد شده را هم می‌بینیم.

نهاوندیان با بیان این‌که این انقلاب پایایی و پویایی دارد گفت : تکیه ما به ارزش هایی است که محدود به یک دهه و دوران نیست و انقلاب ما فقط برای سرنگونی شاه نبود. مقبولیت انقلاب ما در مطلوبیت عدالت، آزادی و استقلال بود که امروز هم چنین است.

وی ادامه داد: در کنار این ارزش‌های ماندگار که محدود به زمان نیست عنصر دیگری این انقلاب را پویا نگه داشته و آن کارآمدی و روزآمدی است. بدین مفهوم که هر روز برای مشکلات، راه حلی می اندیشد و متناسب با زمان پیش می‌رود.

نهاوندیان تصریح کرد: این‌که ما با آموزه های مکتب امامان ، خردورزی و تدبیر را در دستور کار قرار داده‌ایم، ما را موفق کرده است تا به جای محدود شدن در سوالات دیروز برای سوالات امروز جواب پیدا کنیم. اگر اشتباهی داشته باشیم شجاعانه آن را می پذیریم و با کسب نظر اندیشمندان ، خردمندانه آن اشتباه را تصحیح می‌کنیم.

وی با طرح این سوال که چقدر توانسته ایم این امانت را به نسل بعدی تحول دهیم گفت: مردم در حماسه سیاسی 24 خرداد 92 در لبیک به رهبری به صحنه آمدند و تصمیم گرفتند دولت تدبیر و امید را انتخاب کنند،‌اقتصاد را نجات دهند و به تعامل سازنده برخیزند.

نهاوندیان با بیان این‌که کارنامه ملت در این مدت کارنامه درخشانی بوده است گفت: با یک عزم ملی در این فرصت کوتاه مردم توانسته اند شرایط رکود و تورم را به یک شرایط عزت مندانه تبدیل کنند و در این یک سال و نیم تورم از بالای 40 درصد به حدود 17 درصد کاهش پیدا کرد.

رییس دفتر رییس جمهور گفت:‌با وجود ادامه تحریم ها ملت توانست با امید به آینده افول اقتصادی که در سال 91 و 92 داشتیم در سال جاری متوقف و متعاقب آن رشد آغاز شود و پیش‌بینی ها این است که امسال رشد اقتصادی 2 درصدی داشته باشیم.

نهاوندیان با بیان این‌که پیام ملت ما این است که اگر مشکلی هم وجود داشته باشد آن را در داخل حل می‌کنیم تصریح کرد: امروز با وجود این‌که به توافق نهایی نرسیده‌ایم اما تشدید تحریم ها متوقف شده است و دیگر کسی در پایتخت کشورهای دیگر موافق این نیست که با تحریم به ملت ایران فشار بیاورد بلکه خواهان توافق با ایران هستند اما حرف ملت ایران این است که ما خواهان توافق عزتمندانه و تامین کننده منافع ملت و نظام هستیم.

وی گفت: خوشبختانه دیگر سخن از توقف ها نیست و پذیرفته اند که ایران فناوری هسته‌ای را کسب کرده و باید غنی‌سازی داشته باشد و در عین حال برنامه هسته‌ای ایران با پاسخ دادن به برخی شبهات جلو برود.

رییس دفتر رییس جمهور افزود: خدا را شاکریم که در همین فاصله کوتاه سرمایه گذاری در اقتصاد که رمز اشتغال جوانان است افزایش پیدا کرده و در سال 93 به 8.5 درصد رسیده است.

نهاوندیان خاطرنشان کرد: به موازات ساماندهی که در اقتصاد صورت گرفت در مسائل اجتماعی هم گام‌های ملموسی برداشته شد و این درحالی بود که شرایط بودجه شرایط خوبی نبود و قیمت نفت هم کاهش پیدا کرد.

وی ادامه داد: کار بزرگی که در بحث تحول سلامت صورت گرفت کاری است که حتی برخی کشورهای پردرآمد جهان نتوانسته اند آن را انجام دهند. اینکه هزینه بیماران بستری را به کمتر از 10 درصد کاهش دهیم چیزی است که در همه لایه‌های جامعه لمس شده و همه شاکر آن هستند.

وی با اشاره به ضرورت توجه به زیرساخت‌های ریلی گفت که این امر برگرداندن ایران به ظرفیتی است که خدا به ما داده تا بتوانیم قطب اقتصادی و مواصلاتی منطقه باشیم.

نهاوندیان با بیان اینکه معمولا اتکا به درآمد نفتی از نقاط تهدید ما بوده است افزود: خوشبختانه در بودجه 94 اتکا به درآمدهای نفتی به 30 درصد کاهش پیدا کرده است و صادرات غیرنفتی ما نسبت به سال گذشته بیش از 30 درصد رشد داشته و معنای این امر این است که اقتصاد ما رشد داشته است.

وی با اشاره به ضرورت توجه به حوزه فرهنگ گفت که توجه به اخلاق و امر به معروف و نهی از منکر رسالت یکایک ما است.

نهاوندیان همچنین با اشاره به پیام رهبر انقلاب به جوانان غربی تصریح کرد: این پیام در جهت معرفی اسلام واقعی و رحمانی است و همه ما وظیفه داریم آن را منتقل کنیم.

رییس دفتر رییس جمهور اظهار کرد: پیشنهادی که فرزند برومند سمنان یعنی رییس جمهور محترم تحت عنوان جهان عاری از خشونت و افراطی گری مطرح کردند باطل السحری بر همه یاوه‌گویی‌های رسانه‌های ضد ایرانی که کشور ما را حامی تروریسم معرفی می‌کنند، است.

نهاوندیان گفت: جوانان ما امروز در شبکه‌های مجازی فعالند و دارند آیات رحمت را در این فضا منتقل می‌کنند. دولت تدبیر و امید نیز وظیفه خود می‌داند که این فضای فرهنگی را هرچه بیشتر فراهم کند.

انتهای پیام

کد N722334

وبگردی