آفتاب
/22 بهمن؛ شکست آمریکا مقابل منطق ایران/

وزیر کشور: حماسه 22بهمن برگ زرین مقاومت ایران در مقابل ستم است

وزیر کشور: حماسه 22بهمن برگ زرین مقاومت ایران در مقابل ستم است

وزیر کشور اظهار داشت: حماسه امروز برگ دیگری به برگ زرین مقاومت و ایستادگی ملت ایران در مقابل ظلم، جور و ستم ابرقدرت‌ها افزوده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران، عبدالرضا رحمانی فضلی در مراسم راهپیمایی 22 بهمن شهرستان ساری، اظهار کرد: حماسه امروزی که مردم ساری آفریدند در تمام نقاط کشور تکرار شد و امروز در همه شهرهای ایران به نمایش گذاشته شد.

وزیر کشور گفت: برای دنیا قابل محاسبه و ارزیابی نیست که ملتی با 36 سال مقاومت در شرایط مقاومت و ایستادگی با یک شعار الله اکبر، حمایت از دین و اعتقادات دینی و ارزش‌های انقلابی را تکرار و ایستادگی کنند.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ابرقدرت‌ها از دهه 40 با مقابله با فیضیه قم دچار تحلیل غلط شدند. آنها فکر کردند با ملت ایران می‌توانند مانند دیگر کشورها با زور مقابله کنند.

وی ادامه داد: بعد از فیضیه قم این تهدیدها تکرار شد و تکرار آن در 15 خرداد و تبعید امام (ره)، شکنجه و ظلم علیه مجاهدین کشور، علما و مراجع کشور بود و تکرار غلط آنها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در قالب تحریک یک نفاق،‌ کفر و ایجاد کودتاهای مختلف و جنگ تحمیلی علیه ایران به وقوع پیوست.

وزیر کشور افزود: این جنگ به ما آموخت که از حیثیت خود در شرایط مختلف یا حتی با گذشت از جان خود دفاع کنیم.

رحمانی فضلی اظهار کرد: استکبار جهانی همه مباحث و موضوعات را در چارچوب مادیات و جهان‌بینی لیبرالیسمی می‌داند و می‌داند که امروز با ملتی روبرو شده‌ که فراتر از لیبرالیسم است. آنها نگاه توحیدی، مبتنی بر معاد، مبتنی بر محبت و عشق و ایثار و فدا کردن جان خود برای آرمان‌های نظام را دارند.

وی خاطرنشان کرد: ملتی که از جان خود گذشت و خود را فدای اعتقادات کرد، هیچ قدرتی در مقابل آن یارای ایستادگی ندارد.

وزیر کشور تصریح کرد: ملت ایران در سال 57 در امتداد جریان انقلاب که از دهه 40 شروع شده بود به دنیا ثابت کرد در آرمان‌های خود یک لحظه از پای نمی‌نشیند.

وی ادامه داد: ملتی که معتقد به اسلام، وحدانیت و ایثار است، هیچ گاه شکست نخواهد خورد. اعتقاد دینی مردم بعد از انقلاب اسلامی هر روز عمیق‌تر و مستحکم‌تر است، مردم به اصل ولایت فقیه استوار هستند.

رحمانی فضلی اظهار کرد: هیچ کس فکر نمی‌کرد که حکومتی مبتنی بر حمایت آمریکا شکست بخورد اما خوشبختانه در زمان امام راحل و امروز با هدایت مقام معظم رهبری این امر بوقوع پیوست. انقلاب ما بر اصل مترقی اصل ولایت فقیه پایبند بوده و هرچه داریم از لطف خدا و استقامت و مقاومت مردم به اعتقادات دینی به ولایت فقیه است.

وزیر کشور تصریح کرد: ما باید قدردان مردم باشیم و مردم را ولی نعمتان خود بدانیم و در خدمت مردم بوده و به آنها ارج بگذاریم.

وی ادامه داد: مردم را به صورت واقعی در تمام مراحل سرنوشت سازندگی کشور مشارکت می‌دهیم. مشارکت آنها در قالب انتخابات و حضور در صحنه‌های تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری است و ما مردم را نه برای رأی و انتخابات بلکه به عنوان اعتقادات دینی آنها دوست داریم.

رحمانی فضلی افزود: اگر هر روز مسئولین جمهوری اسلامی ایران فکر کنند بی‌نیاز از مردم هستند و مردم را به صورت تشریفاتی تلقی کنند در اصول انقلاب انحراف به وجود می‌آید.

وی ادامه داد: خوشبختانه توانسته‌ایم پس از گذشت 36 سال از پیروزی انقلاب اسلامی که هر روز آن برای ما حادثه بوده است،در سطح منطقه سرافراز بوده و در همه موضوعات نقش اساسی داشته باشیم.

وزیر کشور اظهار کرد: موضوع اخیری که تبدیل به جریان خشونت و افراطی انحرافی تحت عنوان داعش با حمایت آمریکا و پشتیبانی غرب به منصه ظهور آمده و به قول خود می‌توانستند اسلام هراسی را در منطقه داشته باشند و در ایران حادثه‌ای ایجاد کنند اما در ایران به موضوعی تبدیل شده که دنیا بیش از پیش متوجه شد اسلامی که ایران دنبال آن است اسلام پیشرفت، حقوق بشر و دوستی است و اسلامی که مشارکت مردم و دموکراسی به معنای واقعی را دارد.

رحمانی فضلی ادامه داد: همه دنیا فهمیدند که ایران اسلامی در مقابل جریان انحرافی ایستاده است.

وی ادامه داد: استکبار جهانی دروغ و فریب را در جهان‌بینی خود اصل می‌داند. موضوع انرژی هسته‌ای تحت نظر مقام معظم رهبری و حمایت مردم در حوزه اجرایی و عملیاتی به وسیله رئیس جمهور هدایت می‌شود تا این موضوع به نفع مردم باشد.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: با تهدیدهایی که کشورها در قالب گروه نفاق و فرقه ضاله اتفاق می‌افتد اما کشور ما در آرامش کامل و پایدار قرار دارد و هیچ حادثه امنیتی در کشور وجود ندارد که همه اینها را مدیون مردم و همکاری دولت و نیروهای نظامی و انتظامی هستیم و کشور ما به عنوان الگوی امنیتی در جهان است.

وی اظهار کرد: سرمایه‌گذاران منطقه به دنبال سرمایه‌گذاری در ایران هستند و همه منتظر هستند موضوع تحریم‌ها را در حوزه مالی بشکنیم. ایران تنها جایگاه و پایگاه امن سرمایه‌گذاری است.

وزیر کشور تصریح کرد: در حوزه سیاست داخلی،ملت ایران انسجام، وحدت و همبستگی دارند و حول محور ولایت فقیه هر روز مستحکم‌تر می‌شود و هیچ کشوری این‌گونه نیست.

رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه سیاست داخلی مشارکت واقعی مردم را در سرنوشت خودشان داریم و انتخابات در کشور ما چه به صورت مستقیم و چه غیرمستقیم که تعیین مسئولین را در سطح روستاها، شهرها و سطح ملی انجام می‌گیرد، همه دال بر مشارکت مردم در سیاست داخلی است.

وی با بیان این‌که امکانات وسیع اقتصادی در کشور داریم، گفت: با تکیه بر اقتصادی که محور آن مردم و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی است باید رونق اقتصادی صورت گیرد و تورم 40 درصدی که در سال گذشته شاهد آن بوده‌ایم اکنون به 16 درصد رسیده و این به معنی رونق اقتصادی است اما فشارها کماکان بر مردم وجود دارد که باید تلاش‌های بیشتری صورت گیرد.

وی ادامه داد: وظیفه دولتمردان رفع سریع مشکلات از جمله بیکاری است.

وزیر کشور گفت: بیداری اسلامی آثار وقوع انقلاب و بسط و گسترش فرهنگ دینی است و ملت ما مقید به اصول ارزشی و دینی هستند و باید قدردان مردم باشیم و رفتارهایی که بعضا در صحنه‌های خیابانی با آن مواجه می‌شویم، به معنای ضعف اعتقادات دینی نیست بلکه رویکرد اصلی حفظ ارزش‌های دینی است.

انتهای پیام

کد N722327

وبگردی