آفتاب
سی و هفتمین بهار انقلاب/۳۸

بادامچیان: امریکا نشان داده است که در مذاکرات صادق نیست

بادامچیان: امریکا نشان داده است که در مذاکرات صادق نیست

اسدالله بادامچیان در گفتگو با مهر عنوان کرد: آمریکایی‌ها در مذاکرات دروغ می گویند، آنها نه تنها نمی خواهند تحریم ها را بردارند بلکه در طول مدت مذاکرات نیز تحریم ها را اضافه کردند.

اسدالله بادامچیان در حاشیه مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: راهپیمایی در ایران تقریبا از سال ۱۳۴۱ در قم آغاز شد و بعد از آن با درایت و رهبری بنیانگذار انقلاب اسلامی اولین آن در سال ۱۳۴۲ برگزار شد.

وی افزود: سال ۵۶ نیز بعد از اقامه اولین نماز عید فطر، راهپیمایی با هدایت شهید بهشتی در منطقه پیچ شمیران تهران با برگزاری نماز جمعه برگزار شد که بعد از آن وسعت گرفت و تا به امروز بعد از پیروزی انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی نیز ادامه پیدا کرد و پاسخگوی بسیاری از شبهات بوده و به نظر من نمود استقامت ملتی است.

بادامچیان ادامه داد: در همه ادوار انقلاب، تغییراتی در دولت ها به وجود آمده اما باز هم مردم در راهپیمایی حضور پیدا می کنند.

وی ادامه داد: در تمام دنیا وقتی نظامی تغییر پیدا می کند بسیاری از آنها فقط با برگزاری مراسم های تشریفاتی دولتی، جشن های خود را برگزار می کنند اما در انقلاب اسلامی ایران در طول این ۳۶ سال تمام مراسمی که به مناسبت پیروزی انقلاب اسلامی ایران صورت گرفته مردمی بوده و شما می بینید که چه باشکوه مسئولان در کنار مردم با شرکت در راهپیمایی ۲۲ بهمن، سالروز پیروزی انقلاب را جشن می گیرند.

بادامچیان تاکید کرد: این نشان دهنده مردم سالاری اسلامی است، مردم سالاری که در آن تمام اقشار مردم این بار با خانواده هایشان در آن حضور پیدا می کنند و این به نوعی پاسخ به کسانی است که می گویند در انقلاب اسلامی ایران گسستی بین نسل ها به وجود آمده و شما می بینید که به هیچ عنوان چنین مسئله ای وجود ندارد و همه اقشار از کودک چند ماهه گرفته تا پیرمرد ۹۰ ساله در این راهپیمایی شرکت کرده اند.

بادامچیان درباره مذاکرات هسته ای کشورمان توضیح داد: مذاکرات بخشی از جنگ ما با استکبار جهانی است که اکنون باعث به وجود آمدن شفافیت هایی شده به این معنی که برخی ها در داخل کشور تصور می کردند که اگر ما با غرب توافق کنیم دشمن می تواند بازی با ما را شروع کند در حالی که این یک خوش خیالی است و می بینیم که همه به این نتیجه رسیده اند که ما به واقع گرایی نزدیک تر شدیم.

وی افزود: متاسفانه آمریکایی ها دروغ می گویند، آنها نه تنها نمی خواهند تحریم ها را از ما بردارند بلکه در طول مدت مذاکرات نیز تحریم ها را به ما اضافه کردند. اینها افرادی زیاده خواه هستد که دائم دنبال بهانه جویی هستند و این مقاومت ملت ماست که به آنها نشان می دهد که در مقابل هیچ زور و زیاده خواهی کوتاه نمی آییم. مذاکره کنندگان هم در این راه با استقامت ایستاده اند و ایران در مقابل ۵ قدرت بزرگ دنیا به تنهایی ایستاده و در برابر هیچ زورگویی کوتاه نمی آیند.

بادامچیان در بخش پایانی صحبت های خود تصریح کرد: آمریکا یا باید شرایط مذاکرات را بپذیرد، یا بداند که خواسته های او به هیچ عنوان یک طرفه نخواهد بود و بر این باور باشد که نتیجه مذاکرات جز رسوایی برای آنها نتیجه ای نخواهد داشت؛ یعنی در واقع رسوایی برای آنها نتیجه مذاکرات است.

کد N722312

وبگردی