آفتاب

استقبال شورای امنیت از تایید کابینه سومالی از سوی پارلمان

استقبال شورای امنیت از تایید کابینه سومالی از سوی پارلمان

شورای امنیت سازمان ملل از موافقت پارلمان با فهرست اعضای کابینه استقبال کرد و به دولت فدرال این کشور تاکید کرد تا روند برگزاری انتخابات در سال 2016 را تسریع بخشد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شورای امنیت سازمان ملل در بیانیه‌ای مطبوعاتی بر اهمیت رهبری جدید سیاسی در سومالی تاکید کرد و خواستار روند سریع اصلاحات در حوزه‌های اولویت‌دار از جمله ایجاد کمیسیون مستقل و ملی انتخابات، پیشرفت و تقویت دولت‌ شهرهای موقت، ثبات در مناطقی که از شر الشباب خلاص شده‌اند و از سرگیری تحقق و بازنگری قانون اساسی موقت بدون هیچ تاخیری شد.

پارلمان سومالی روز دوشنبه فهرستی جدید از کابینه 66 عضوی خود را که توسط نخست وزیر این کشور ارائه شده بود، تصویب کرد و به این وسیله راه برای ایجاد یک دولت کاملا عملگرا باز شد.

کابینه جدید سومالی بلافاصله سوگند یاد کرد و قرار است در مورد برخی از مسائل از جمله تشکیل کمیسیون فدرال و ملی انتخابات به منظور آماده سازی کشور برای برگزاری رفراندوم برای تعیین قانون اساسی موقت و انتخابات در سال 2016 جلسه‌ای را تشکیل دهد.

سومالی از زمان برکناری عبدولی شیخ احمد، نخست وزیر پیشین که در دسامبر 2014 از پارلمان رای عدم اعتماد گرفت، بدون دولت عملگرا بود.

انتهای پیام

کد N722118

وبگردی