آفتاب
رییس جمهور در مراسم 22 بهمن:| 251162

استقلال به معنای بیگانه ستیزی و بیگانه هراسی نیست

استقلال به معنای بیگانه ستیزی و بیگانه هراسی نیست

همانطور که در جنگ از استقلال کشور دفاع کردیم، در پای میز مذاکره هم از استقلال خود دفاع خواهیم کرد.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه اولین خواست مردم کشورمان جمهوریت بود و است گفت: برای جمهوریت بهترین راه اراده مردم، حاکمیت مردم در چارچوب مقررات اسلامی است و امام هم به رای مردم مشروعیت داد و رهبر معظم انقلاب هم رای مردم را حق‌الناس اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ رئیس جمهور کشورمان با بیان اینکه خواست دوم ملت ما در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران استقلال بود اضافه کرد: مردم ما در طول دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای استقلال مبارزه کردند از قرارداد تنباکو گرفته تا مبارزه برای خلع ید بیگانگان در نفت کشور و فتوای امام در سال 43 برای مبارزه با کاپیتالاسیون همه جا استقلال آرمان ملت ما بود و است.

وی با تاکید براینکه ما استقلال را آسان بدست نیاوردیم که آسان از دست دهیم٬ گفت: استقلال به معنای بیگانه ستیزی و بیگانه هراسی نیست استقلال به معنای این است که روی پای خود ایستاده ایم و اراده مردم در این مقوله حاکم است.

رئیس دولت یازدهم با بیان اینکه نمی گذرایم هیچ ابر قدرتی بر اراده ملی ملت بزرگ تاثیر بگذارد، اظهار کرد: همانطور که در جنگ از استقلال کشور دفاع کردیم، در پای میز مذاکره هم از استقلال خود دفاع خواهیم کرد.

روحانی ادامه داد: همانطور که رزمندگان ما در جبهه ها می جنگیدند و مردم هم پشتیبان رزمندگان در جبهه نبرد بودند امروز هم که در میدان دیپلماسی هم که مشغول مبارزه بزرگ هستیم هم مردم و هم راهبر بزرگ انقلاب از نمایندگان ما در میدان دیپلماسی پشتیبانی می کنند.

رئیس دولت یازدهم با تاکید براینکه امروز فقط دشمنان کشور با میز مذاکره مخالف هستند گفت: امروز صهیونیست‌ها تمام تلاش خود را به کار بردند تا جلوی مذاکرات را بگیرند و امروز همه دنیا جنایت صهیونیسم را شناخته‌اند مخصوصا بعد از جنایت‌هایی که چند ماه اخیر در غزه مرتکب شدند و صهیونیست‌ها همواره از جانیان صحنه در منطقه بودند.

روحانی ادامه داد: خواست سوم ملت ما آزادی بود و جمهوریت بدون آزادی معنایی ندارد و وحدت ملی ما هم امروز با وجود کثرت و تنوع اخبار داخلی به حیات خود ادامه می دهد.

وی با بیان اینکه تنوع تحلیل‌ها بلامانع است گفت: در منافع ملی همه با هم یکصدا هستیم و امروز هم مثل سی و شش سال پیش یکصدا باهم شعار استقلال آزادی جمهوری اسلامی را سر می‌دهیم.

کد N722114

وبگردی