آفتاب
رییس کمیته روابط خارجی سنا

آمریکا تنها قدرت مذاکره‌کننده با ایران

آمریکا تنها قدرت مذاکره‌کننده با ایران

رییس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا گفت:‌ مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 بیشتر یک رایزنی دوجانبه میان ایران و آمریکاست.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنای آمریکا پس از پایان جلسه استماع غیرعلنی روز سه شنبه با مقامات دولت این کشور درخصوص روند مذاکرات هسته‌ای با ایران گفت: دیگر اعضای گروه 1+5 به واشنگتن اجازه داده‌اند تا خود برای رسیدن به یک توافق با تهران تلاش کند.

این سناتور برجسته آمریکایی افزود: این مذاکرات بیشتر یک رایزنی دوجانبه میان ایران و آمریکاست و واضح است که این مذاکرات دیگر رایزنی‌های گروه 1+5 نیست.

کورکر تاکید کرد: با توجه به نزدیک شدن به ضرب الاجل 31 مارس برای دستیابی به یک توافق سیاسی به نظر می‌آید که در حال حاضر بازیگران کلیدی در این مذاکرات واشنگتن و تهران هستند.

این سناتور جمهوری‌خواه با تکیه بر این ادعای غرب که ایران به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای است افزود:‌ مذاکرات هسته‌ای باید موجب افزایش مدت زمان گریز هسته‌ای ایران تا دست کم یک‌سال شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه ایران و گروه 1+5 شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس،‌ فرانسه و آلمان که بیش از یک سال است برای دستیابی به یک راه حل نهایی و جامع درخصوص برنامه هسته‌ای تهران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور تلاش می‌کنند پس از تمدید مذاکرات خود در 24 نوامبر سال 2014 اکنون تا آخر ژوئن سال 2015 فرصت دارند تا به این توافق جامع برسند.

این کشورها قرار است تا آخر ماه مارس به یک چارچوب برای حصول توافق نهایی دست پیدا کنند.

همچنین رابرت منندز سناتور دموکرات آمریکا ضمن ابراز نگرانی درباره روند مذاکرات هسته‌ای میان تهران و واشنگتن مدعی شد:‌ اینکه بتوانیم ایران را یک سال تا دستیابی به سلاح هسته‌ای دور نگه داریم یک جهان متفاوت و یک جهان چالش‌برانگیزتر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، ادعای دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای در حالی است که مقامات کشورمان همواره بر صلح‌آمیز بودن برنامه‌های هسته‌ای ایران تاکید دارند.

انتهای پیام

کد N722097

وبگردی