آفتاب
گزارش مهر؛ در حال بروز رسانی/

اجتماع تاریخی مردم درجشن انقلاب/ ایران و ایرانی: «من انقلابی ام»

اجتماع تاریخی مردم درجشن انقلاب/ ایران و ایرانی: «من انقلابی ام»

سی و هفتمین بهار انقلاب با حضور اقشار مختلف مردم در سراسر کشور گرامی داشته شد. خیابان های منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت است. 1800 خبرنگار داخلی و خارجی این مراسم راپوشش می دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران از ساعت ۹ صبح در یک هزار شهر و شهرستان و پنج هزار روستای کشور آغاز شد؛ راهپیمایی امسال با محوریت شعار «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل» و «لبیک یا رسول الله» در سراسر کشور و نیز در دفاتر نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در دیگر کشورها برگزار می شود.

در تهران راهپیمایان از مسیرهای ده گانه تعریف شده به سمت میدان آزادی حرکت می کنند و مراسم ویژه میدان آزادی نیز از ساعت ۱۰ صبح با اجرای سرود ملی و گروه موزیک ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیز اجرای گروه سرود ۲۲ هزار نفری دانش آموزان تهران آغاز می شود و در نهایت حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور در جمع مردم سخنرانی خواهد کرد.

بر اساس اعلام ستاد مرکزی بزرگداشت دهه فجر، بیش از ۴۰۰ میهمان خارجی از ۳۰ کشور جهان از قاره های مختلف در مراسم راهپیمایی امروز حضور دارند.

همچنین بیش از ۲۶۵ خبرنگار خارجی و ۱۵۰۰ خبرنگار داخلی در تهران به پوشش خبری و تصویری حضور میلیونی مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه می پردازند؛ ۲ هزار و ۸۰۰ خبرنگار داخلی نیز در شهرستانها راهپیمایی امروز را پوشش خواهند داد.

ایران و ایرانی، من انقلابی‌ام

در دقایق باقی مانده به آغاز رسمی مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، مسیر راهپیمایی چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب تهران آماده میزبانی از راهپیمایان تهرانی بود.

 برپایی چندین غرفه فرهنگی و هنری از چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب توسط نهادهای دولتی و خصوصی با هدف ارائه دستاوردهای فرهنگی هر نهاد در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی، توزیع پرچم جمهوری اسلامی ایران در اندازه‌های مختلف و توزیع پلاکاردهای مزین به نام پیامبر گرامی اسلام(ص) از جمله اقداماتی است که توسط این نهادها در دقایق باقی مانده به آغاز رسمی مراسم راهپیمایان تهرانی انجام گرفته است.

فرهنگسرای انقلاب تهران نیز با استقرار یک واحد سیار در میدان انقلاب ضمن برپایی نمایشگاه عکس، ایستگاه نقاشی و مسابقه کتابخوانی حضور چشمگیری در مراسم راهپیمایی دارد. این در حالی است که کمیسیون اجتماعی و فرهنگی شورای اسلامی شهر تهران، سازمان بسیج مهندسین تهران بزرگ، ستاد حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد شهر تهران، پایگاه‌های امدادی و درمانی هلال‌احمر و گشت‌های ویژه نیروی انتظامی آماده میزبانی از راهپیمایان تهرانی هستند.

از نکات قابل توجه این مسیر می‌توان به حضور رفتگران شهرداری تهران در مسیر یاد شده اشاره کرد که با یک لباس واحد و در دست داشتن پرچم جمهوری اسلامی ایران، از راهپیمایان استقبال می‌کنند.

واحدهای سیار شبکه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی نیز در مبادی ورودی به میدان انقلاب و چهارراه ولیعصر در تدارک تولید و پخش برنامه‌های زنده خود هستند.

عده‌ای از کودکان و دانش‌آموزان کفن‌پوش هم با سردادن شعار «مرگ بر آمریکا» به استقبال راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن رفته‌اند.

همچنین جمعی از پدران و مادران شهدای هشت سال دفاع مقدس نیز با در دست داشتن تابلویی از چهره فرزند شهیدشان، با آرمان‌های انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند.

آنچه که در دقایق آغازین مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن دیده می‌شود، شور و هیجان قشرهای مختلف مردم از جمله جوانان است که با شعار «من انقلابی‌ام» آماده حضور در مراسم رسمی راهپیمایی ۲۲ بهمن هستند.

شعارهایی در حمایت از انرژی هسته ای و لغو همه تحریم ها

پلاکاردها و شعارهای مردمی در راهپیمایی روز 22 بهمن عمدتا با موضوع حمایت همیشگی از انقلاب، انرژی هسته ای و لغو تحریم هاست.

در مقابل جايگاه سخنراني در ميدان آزادي تهران تا پيش از حضور رئيس جمهور در حالي كه گروه مارش نظامي از دقايق ابتدايي در حال نواختن موسیقی هستند، دو گروه از دانش آموزان دختر و پسر در دو طرف جايگاه حضور پيدا كردند.

اين دانش آموزان با سر دادن شعارهاي عشق فقط عشق علي رهبر فقط سيد علي، اين همه لشگر آمده به عشق رهبر آمده، خامنه اي خميني ديگر است ولايتش ولايت ديگر است، لغو تحريم ها شرط موفقيت است ... با آرمان هاي سالروز پيروزي انقلاب بيعت مي كنند، همچنين آنها كاور هاي مرگ بر آمريكا و اسرائيل بر تن كرده اند و عكس ها و پلاكاردهايي نيز از رهبر انقلاب و بيانات ايشان  در دست دارند. همچنين پرچم هاي جمهوري اسلامي ايران را در دست هاي خود بلند كرده اند 

در مقابل جايگاه نيز مردم از ساعت اوليه حضور پيدا كرده اند.  جمعيت حاضر پلاكارهايي همچون تا آخر ايستاده ايم، مطيع امر رهبريم و... در دست دارند.

جمعيت خبرنگاران حاضر نيز در سه سكو در مقابل جايگاه سخنراني در حال ثبت وقايع هستند.

برخي از سفرا  مقيم تهران نيز وارد شده و در سكوي مهمانان در انتظار آغاز رسمي مراسم هستند.

نیلی: نقش علم در فعالیت های انقلابی بسیار موثر بود

رئیس دانشگاه تهران در حاشیه مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، از اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و علمی در حوزه‌های دانشگاهی خبر داد.

رئیس دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به سالروز پیروزی سی و ششمین سالگرد انقلاب اسلامی ایران، گفت: خوشحالیم که همزمان با سالگرد هشتادمین سال تاسیس دانشگاه تهران در یوم‌الله ۲۲ بهمن همراه با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خدمت مردم شریف ایران در مسیر راهپیمایی هستیم. در همین مناسبات مراسم خاصی را برای دهه فجر و این روز عزیز پیش‌بینی کردیم که به نوعی بیانگر حضور بیشتر قشر دانشگاهی در بطن جامعه و تعامل جامعه و دانشگاه در همه حوزه‌هاست.

وی ادامه داد: حضور پررنگ و پرشور در دانشگاه تهران در مراسم راهپیمایی بیست و دوم بهمن ماه، یک تجربه خوب برای دانشگاه تهران بود که با مشارکت بسیار خوب مردم، خاطره بسیار خوبی را برای ما رقم زد.

رئیس دانشگاه تهران تصریح کرد: مبنا و اساس نظام مقدس جمهوری اسلامی بر اساس توسعه علم است و همین دوران ارزشمند انقلاب نشان می‌دهد که علم نقش بسیار تعیین‌کننده‌ای در جریان فعالیت‌های انقلاب داشته است؛ ضمن اینکه این موضوع مورد توجه بسیار دقیق مقام معظم رهبری بر اساس پیام‌های ایشان است. بنابراین لازم است که دانشگاه‌ها از این پس بعد از ۳۶ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نقش پررنگ‌تری در حیات علمی و فرهنگی کشور داشته باشد و مطمئن باشید که دانشگاه تهران بسیار پررنگ‌تر از گذشته در این راه قدم خواهد گذاشت.

خیابان آزادی مملو از جمعیت

در ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی 22 بهمن، خیابان آزادی و خیابان‌های منتهی به آن مملو از جمعیت است.

در ساعات ابتدایی آغاز راهپیمایی 22 بهمن خیابان‌های منتهی به میدان آزادی مملو از جمعیت است و تقریبا در حال بسته شدن هستند.

مردم با حمل پلاکاردهایی با مضمون «تا آخر ایستاده‌ایم»، «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» و با فریادهای «مرگ بر آمریکا» ایستادگی خود در آرمان‌های انقلاب اسلامی را اعلام می‌کنند.

اقشار مختلف جامعه از دانشجویان، دانش‌آموزان، اساتید، زن و مرد در راهپیمایی امروز شرکت کرده‌اند.

علاوه بر این پرچم‌های «لبیک یا خامنه‌ای» در خیابان آزادی در دست مردم حمل می‌شود.

شعار نه تحریم نه ذلت، مذاکره با عزت در میدان انقلاب طنین انداز شد

مسیر راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن از چهارراه ولیعصر تا میدان انقلاب آکنده از حضور پرشور و پرهیجان شهروندان تهرانی است.

شهروندان تهرانی با آغاز رسمی مراسم راهپیمایی یوم‌الله 22 بهمن، با در دست داشتن پلاکاردها و نوشته‌هایی مبنی بر «لبیک یا خامنه‌ای»، «ما تا آخر ایستاده‌ایم»، «توافق ننگین مایه ذلت ماست»، «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» به سمت میدان آزادی برای شرکت در مراسم اصلی، راهپیمایی می‌کنند.

یکی از نکات قابل توجه این مراسم، حضور چندین تراکتور حامل مجسمه‌های انقلابی است که با گل تزئین شده‌اند، مجسمه هایی که در طول مسیر راهپیمایی به شدت مورد استقبال راهپیمایان قرار گرفته است.

اقشار مختلف مردم از حوزه‌های مختلف اجتماعی، حضور پرشوری در مراسم راهپیمایی دارند.

روحانی به جمع راهپیمانان تهرانی پیوست

رئیس جمهور کشورمان با حضور در مراسم راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن در جمع راهپیمانان تهران حاضر شد. حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان لحظاتی پیش از خیابان آزادی تقاطع نواب به جمع راهپیمانان تهرانی پیوست.

بنا بر این گزارش رئیس جمهور تا ساعاتی دیگر در میدان آزادی به ایراد سخنرانی خواهد پرداخت.

راهپیمایان خواستار توافق عزتمندانه هسته ای شدند

راهپیمایان روز ۲۲ بهمن، در شعارهای خود خواستار انعقاد توافق عزتمندانه و با حفظ منافع ملی در مذاکرات هسته ای شدند.

 همزمان با آغاز مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در سراسر کشور به ویژه تهران، غرفه های متعددی در خیابان انقلاب و چهار راه ولیعصر اعم از غرفه کودکان و نوجوانان متعلق به کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، غرفه سازمان دانش آموزان تهران، یگان رزم نوازان ارتش برپا شد.

همچنین مردم با در دست داشتن پلاکارت هایی با عنوان «نه تحریم، نه ذلت، مذاکره با عزت» و همچنین شعار «نه سازش، نه تسلیم، نبرد با آمریکا» و «توافقات ننگین، مایه ذلت ماست» خواستار انعقاد توافقی عزتمندانه و با حفظ منافع ملی در مذاکرات هسته ای شدند.

راهپیمایان همچنین با در دست داشتن پلاکارت هایی حمایت خود را از جبهه مقاومت در عراق، سوریه اعلام کردند و همچنین خواستار آزادی شیخ علی سلمان مبارز انقلاب بحرین شدند.

روحانی: حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن بیشتر از سال‌های قبل است

رئیس جمهور با بیان اینکه حضور مردم در راهپیمایی امسال ۲۲ بهمن بیش از سال‌های گذشته است، اظهار داشت: مردم ایران برای عبور از همه مشکلات مصمم هستند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی با حضور در مراسم راهپیمایی یوم‌الله ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران گفت: حضور مردم در خیابان‌ها امسال بیش از سال‌های گذشته است و این نشان از این دارد که ملت ایران آرمان‌های انقلاب و راه امامشان را ادامه می‌دهند.

روحانی با بیان اینکه مردم ایران، برای عبور از همه مشکلات مصمم هستند، خاطر نشان کرد: دست ملت ایران همیشه باز بوده و امروز بازتر از همیشه است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد N721916

وبگردی