آفتاب
حداد عادل عنوان کرد:

سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه هستند

سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه هستند

قم - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر سبک زندگی ما اسلامی نشود به اقتصاد مقاوتی نخواهیم رسید و سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه هستند و از هم جدا شدنی نیستند.

به گزارش خبرنگار مهر، غلامعلی حداد عادل شامگاه سه شنبه در دهمین شب از جشن‌های دهه فجر که به همت مجمع اصولگرایان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، اظهار کرد: قم در ایجا نهضت انقلاب نقش مؤثری داشته و علاوه بر آن در حفظ و بقای نهضت نیز نقش به سزایی داشته است ولذا بهترین جشن ها در دهه فجر را باید در این شهر جست و جو کرد.

وی گفت: باید دهه فجر را همانند دهه عاشورا گرامی بداریم چرا که جوانان ما در نهضت انقلاب به تبعیت از نهضت عاشورا شرکت کردند تا به پیروزی رسیدند و ما باید هر ساله دهه فجر را فرصتی بدانیم برای تجدید عهد با امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این سؤال که در میان مواهب و دستاورد های انقلاب کدام یک مهم‌تر وعزیز تر است، افزود: همان اولین کلمه در اولین شعار مردم ایران یعنی اسقلال بزرگ ترین موهبت و هدیه‌ای است که خداوند به ملت ایران با انقلاب اسلامی عطا کرده است.

وی با اشاره به اینکه حدود ۲۰۰سال کشور ما تحت نفوذ و سلطه بیگانگان بوده، گفت: امروز این نعمت بزرگی است که ما خودمان برای سرنوشت کشورمان تصمیم می گیریم.

حداد عادل با بیان اینکه استقلالی که با رهبری امام(ره) به ما داده شده، منشاء همه خیر و برکات وعلت همه دشمنی ها است، عنوان کرد: این دوشمنی هایی که از روز اول انقلاب شروع شد و تا امروزهم ادامه دارد همه به یک علت بر می گردد و آن اینکه ایران استقلال دارد و امام(ره) و مقام معظم رهبری در برابر سلطه بیگانه و زور گویی های آمریکا و غرب نه تنها تسلیم نشده اند بلکه با شهامت و شجاعت حرف این ملت را با صدای رسا بیان کرده اند.

حضور مردم در صحنه ازعوامل مؤثر حفظ استقلال کشور است

وی با اشاره به اینکه امام راحل با توکل بر خدا این انقلاب را آباد کرد، گفت: باید بگوییم این انقلاب به سبب حضور مردم به این موفقیت ها رسیده است واین مردم بودند که استقلال را برای کشور خود با فداکاری در زمان انقلاب، در ۲۲ بهمن ۵۷ به ارمغان آوردند و بعد با فداکاری بیشتر، در جنگ تحمیلی آن را حفظ کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دین عامل پیوند مردم و حکومت اسلامی بوده است، تصریح کرد: امام(ره) به نام دین و احیای اسلام قیام کرد و تنها برای سرنگونی طاغوت قیام نکرد بلکه قیام کرد تا به جای طاغوت حکوت الله بر قرار شود.

وی با اشاره به اینکه دوجزء مندرج در شعار اصلی اسلام که لا اله الا االله است در قیام امام متجلی شد، گفت: لا اله در نفع طاغوت و الا الله در بر قراری حکومت الله و جمهوری اسلامی بوده است.

حداد عادل عنوان کرد: همت اصلی امام راحل این بود که دین را به صحنه اجتماع آورد و به کرسی حکومت نشاند و در متن زندگی وارد کرد.

وی با این بیان که دینی که در آن فقط به نماز و روزه پرداخته شود و کاری با مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نداشته باشد همان دین آمریکایی است که امام راحل تأکید داشتند آن را خوب بشناسیم افزود: اکنون دشمنان انقلاب اسلامی با این نوع اسلام آمریکایی هیچ مخالفتی ندارند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم در قبل از انقلاب رنج می بردند از اینکه در زندگی  اجتماعی، در سیاست و دیگر حوزه ها هیچ توجهی به اسلام نمی شود و امام(ره) با آمدن خود آن حقیقت قیام حسینی را به مردم معرفی کرده ومردم نیز جانشان را برای حاکمیت دین بر جامعه فدا کردند.

تقویت ایمان راهی است برای بیمه شدن در برابر توطئه های دشمن

وی تصریح کرد: اگربخواهیم انقلاب ما در برابر همه توطئه ها بیمه بشود و پرچم انقلاب به دست صاحب اصلی آن امام زمان(عج) سپرده شود، باید در تقویت ایمان مردم تلاش کنیم و سعی نماییم دین را در کشور ریشه داردترکنیم، که هرچه دینداری و ایمان بیشتر شود نسبت به آینده انقلاب مطمئن تر خواهیم شد.

حداد عادل با بیان اینکه راهبرد همه مسؤلان کشور باید تقویت دین باشد و بدانند که برای حفظ انقلاب باید در تعمیق دین ودینداری در کشور تلاش کنند، افزود: اگر زمانی کسی تصور کند که با کمرنگ تر کردن دین می تواند رضایت عده ای را کسب نماید و کشور را بهتراداره کند، اشتباه کرده است چون در این صورت علاوه بر غضب خداوند رضایت حداکثری مردم را نیز از دست خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه انقلاب ما از ابتدا مورد توطئه و هدف دشمنان قرار داشته است و روز به روز بر این توطئه ها افزوده می شود، گفت: با نگاه بر تاریخ انقلاب متوجه خواهیم شد که امروز ما با این چالش مواجه هستیم که استکبار به ابن نتیجه رسیده جنگ اقتصادی را بر ما تحمیل کند و پیام آن ها امروز به ملت ایران این است استقلال یا اقتصاد.

 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب راه برون رفت از این توطئه دشمن را اقتصاد مقامتی دانسته است، ابراز داشت: ما برای آنکه هم استقلال خود را حفظ کنیم و هم اقتصاد داشته باشیم، باید در کشور اقتصاد مقاوتی را برقرار کنیم.

ملت ایران زیر بار ذلت نمی‌رود

وی با اشاره به اینکه ملت ایران ملتی است که در مکتب عاشورا تربیت شده و شعارش " هیهات من الذلة " است، گفت: ملت ایران سختی های زیادی کشیده و شهدای بسیاری را تقدیم انقلاب کرده است و ثابت کرده که حاضر نیست زیر بار ذلت برود و به آمریکا اجازه دهد دوباره سرنوشت کشورش را بر دست بگیرد.

وظیفه همه انقلابیون این است که شعار اقتصاد مقاومتی را به عمل مبدل کنند

حداد عادل عنوان کرد: حال که دشمن با ما وارد جنگ اقتصادی شده است باید اقتصادمان را در برابر تحریم آسیب نا پذیر کنیم با اقتصاد مقاومتی که راه های آن را رهبری یک سال پیش در سیاست های کلی بیان کردند و وظیفه همه انقلابیون این است که شعار اقتصاد مقاومتی را به عمل مبدل کنند.

وی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی باید همانند روحی در پیکره کشور جریان داشته باشد، افزود: دولت باید در همه برنامه های اقتصادی خود این موضوع را محور قرار بدهد و مقام معظم رهبری در این مدت که مسؤلیت اداره کشور را در دست گرفتند در هیچ موضوعی به اندازه اقتصاد مقاومتی جدی و با اهتمام نبودند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان سبک زندگی اسلامی که از سوی مقام معظم رهبری عنوان شده است، گفت: ایشان ما را به سبک زندگی اسلامی دعوت کرده اند چرا که اگر سبک زندگی ما اسلامی نشود به اقتصادمقاوتی نخواهیم رسید که سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی دو روی یک سکه هستند و از هم جدا شدنی نیستند.

وی  اظهار کرد: به چه دلیل در این شرایط اقتصادی ارز کشور در اختیار مرفهین بی درد قرار می گیرد که خودرو های گرانقیمت وارد کشور کنند که این  سبک درست نیست.

حداد عادل با بیان اینکه روحیه همدلی، انسجام و پرهیز از اسراف از ارکان اقتصاد مقاومتی است، گفت: اساس سبک زندگی اسلامی بر پرهیز از اسراف است و بدانید یکی از ارکان های اقتصاد مقاومتی بانوان هستند که می توانند با مدیریت اسلامی در خانه از فشار اقتصادی بر دوش مردان خود بکاهند.

وی با بیان اینکه لازمه موفقیت ما در مصاف با دشمن ثبات و امنیت و آرامش در جامعه است، ادامه داد: ثبات و آرامش سیاسی، اجتماعی و امنیتی که در کشور داریم  و نیز وحدتی که میان مردم است و دشمن سعی می کند از طریق جنگ میان شیعه و سنی آن را از هم گسیخته کند، بزرگترین سرمایه ما است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه کشور باید از جنجال به دور باشد، گفت: یکی از توصیه های مهم رهبری به مردم و مسؤلین این است که از حاشیه پردازی و حاشیه ساری خودداری کنید چراکه در جامعه ای که جنجال حاکم باشد کسی مجال شنیدن حرف منطقی را پیدا نخواهد کرد.

وی دوری از جنجال را یکی از جلوه های اعتدال دانست و عنوان کرد: اعتدال بدان معنی است که وضعیت کشور به سال ۷۶ تا ۸۴ برنگردد، اعتدال به این معنا است که کسانی که سالم اند، پاک اند و قصد خدمت به نظام را دارند با قطع نظر از اینکه در چه جبهه ای هستند به آن ها میدان داده شود البته خط قرمز ما فتنه است که کسانی که در فتنه مؤثر بودند و جفای بزرگ را به این انقلاب کردند دوباره روی کار نیایند.

انتقاد مجلس به معنای تضعیف دولت نیست

حداد عادل در سخنان خود وزیر بهداشت را از کسانی نام برد که به دور از جنجال و حاشیه سازی به کار خود می پردازد و گفت: نتیجه این کار بهبود نسبی است که در بهداشت و درمان شاهد هستیم از همین رو مجلس از وی حمایت می کند وبدانید اگر مجلس گاهی انتقادی می کند به معنای تضعیف کردن دولت نیست.

وی محکومیت معاون اول دولت گذشته را یکی از موارد جنجالی نام برد و افزود: این شخص گفته است من بخشی از پول را به ۱۷۰ نفر از نمایندگان داده ام حال ببینید چه جنجالی برخی مطبوعات و رسانه ها ایجاد کردند به گونه ای که صورت مسئله را عوض کردند تا جنجال ایجاد کنند و بگویند همه اصولگراها فاسد اند، این جنجال آفرینی ها در مردم ایجاد نا امنی می‌کند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پایان، قم را خاستگاه انقلاب عنوان کرد، و گفت: امام راحل در این شهر پرورش یافت و از این شهر قیام کرد و حرکت های انقلابی همیشه از قم شروع شده است.

وی استفاده از خود دین در برابر حرکت های دینی را یکی از توطئه های دشمن نام برد و تصریح کرد: روحانیت که همیشه پشتیبان نظام بوده است و شهر قم همواره مورد تمع دشمنان نظام است.

کد N721807

وبگردی