آفتاب
دبیرکل مجمع جهانی تقریب:

کشوری که هویت الهی خود را بیابد شکست‌ناپذیر خواهد شد

کشوری که هویت الهی خود را بیابد شکست‌ناپذیر خواهد شد

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: کشوری که هویت الهی خود را بیابد در مرحله اول شکست‌ناپذیر می‌شود و در مرحله بعدی پایداری و صلابت نصیبش می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه مرکزی، آیت‌الله محسن اراکی در همایش انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی با اشاره به مفاهیم عزت و ذلت در قرآن گفت: انقلاب ما انقلابی بود که مردم را به عزت رساند.

وی با ذکر آیاتی از قرآن، عزت پایدار را یکی از ویژگی‌های جامعه مومن و ذلت را یکی از ویژگی‌های منافقان عنوان کرد.

اراکی با بیان این‌که «منافقان کسانی هستند که سرپرستی کافران را بر سرپرستی مومنان ترجیح می‌دهند» اظهار کرد: منافقان خیال می‌کنند اگر تن به فرمان کافران دهند به عزت می‌رسند، در حالیکه این خیالی باطل است.

وی افزود: سرسپردگی به باطل حقیقتی است که امروز در برخی از انسان‌های سست اراده دیده می‌شود.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ادامه با بیان این‌که «طبق آیات قرآن هیچ عزتی برای کافران و منافقان نیست» خط مشی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) را راه و روش رسیدن به عزت عنوان کرد.

وی شعار "هیهات من الذله" که در طول تاریخ بارها تکرار شده است را شعاری بنیادین و نه عاطفی دانست و افزود: خاستگاه این شعار یک فلسفه بنیادی و منطقی و استوار است.

اراکی تصریح کرد: نپذیرفتن ذلت در دین اسلام و ائمه اطهار(ع) یک استراتژی اساسی خط ایمان در جامعه بشری است و راه عزت در راه ولایت قرار می‌گیرد.

وی گفت: در بررسی ریشه‌ای از جهانی که در آن بسر می‌بریم، باید دید عزت در کجا قرار دارد و همچنین از سرنوشت دیکتاتورهای تاریخ درس عبرت گرفت.

اراکی به عنوان یک مصداق از ذلت و دیکتاتوری به صدام اشاره و بیان کرد: صدام علیرغم داشتن شخصیت قدرتمند و هوش سرشار، سرانجام به ذلت کشانده شد و با ذلیل‌ترین شکل همه قدرت خود را از دست داد.

وی با اشاره به این‌که «هویت‌های جوامع با اراده‌های جمعی شکل می‌گیرند» تصریح کرد: مسئله ولایت نیز از همین نقطه ریشه می‌گیرد یعنی از محل اراده‌ای که مبتنی بر ولایت خدا و اراده الهی باشد.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «معنای ولایت این است که سرچشمه اراده‌ی ما اراده الهی باشد» افزود: همه چیز در احاطه علمی خداوند است و گزینش ما تابع گزینش اوست و باید از رسول خدا(ص) و امامان معصوم(ع) و ولی فقیه که راه رسیدن به خدا را به ما نشان می‌دهند پیروی کرد.

وی افزود: سرانجام اراده خدا در جهان غالب خواهد شد لذا عزت از آنِ مومنین است و صلابت و بزرگواری نصیب آنان خواهد شد.

اراکی اظهار کرد: آنچه که از انقلاب آموختیم درس بزرگی است و این مقاومت و ایستادگی در مسیر اجرای فرمان خدا مسیر عزت و به قدرت رسیدن حق است.

وی با یادآوری این نکته که «عزت، فردی نیست بلکه جمعی است» گفت: هویتی که جمع پیدا می‌کند هویت عزت است، یعنی هویت در جمع پیروز خواهد بود و به فرمان دشمن تن در نخواهد داد.

اراکی با اشاره به توطئه چینی‌های دشمن، جایگاه ایران در منطقه را یادآور شد و بیان کرد: امروز همه می‌دانند ملت ایران پیروز میدان است و آن کس که توانسته در منطقه و دنیا حرف اول را بزند ایران است و این عزت نتیجه‌ی همان مقاومت‌ها و تحمل سختی‌ها است.

وی تصریح کرد: هم اکنون نیز علامت‌های پیروزی را در پیشرفت‌های علمی و تکنولوژی شاهد هستیم و این سربلندی همان راهی است که خدای متعال از آن به عزت الهی تعبیر کرده است.

دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این‌که «شکست کشورهایی که در خدمت آمریکا بوده‌اند از جمله مصر درس عبرتی برای همگان است» اضافه کرد: باید به خود ببالیم که امروز کشور ما از لحاظ علمی قابل مقایسه با هیچ کشوری در منطقه نیست.

انتهای پیام

کد N721801

وبگردی